Τα αλουμινένια κουτάκια, που χρησιμοποιήθηκαν ως μεγάλη ευκολία στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, τώρα χρησιμοποιούνται για τα πάντα, από κοκτέιλ μέχρι μπύρα ακόμα και για κρασί.
Φαίνεται ότι είναι καινούργια τάση, ένα marketing hype που αφορά τα κοκτέιλ και το κρασί σε κονσέρβα. Σύμφωνα με το Business Insider, το κονσερβοποιημένο κρασί αυξήθηκε από την παραγωγή 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων το 2012, σε 6,4 εκατομμύρια δολάρια το 2016.
Αλλά η αναγέννηση μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τη μόδα. Τα αλουμινένια κουτάκια είναι τα τέλεια σκεύη για το πώς ζούμε, κοινωνικοποιούμαστε και ψυχαγωγούμαστε σήμερα. Στα μοντέρνα πάρτυ τα κουτάκια με το κρασί είναι στο ψυγείο δίπλα στην κόκα κόλα διαίτης και στις μπύρες και όλοι σερβίρονται μόνοι τους - κανείς δεν κάνει γιορτές με δείπνα και τα σερβίτσια του γάμου πια.
"Αν παρατηρήσουμε την κοινωνία, κινούμαστε προς μια κουλτούρα άνεσης σε όλα τα πράγματα", λέει η Kia Karimi, συνιδρυτής των Black Magic Beverages. "Τα αλουμινένια κουτάκια είναι βολικά από την πλευρά του κόστους, αλλά ταιριάζουν επίσης στο μοντέλο ευκολίας για τους πότες. Τα κουτάκια μπορούν να επιτρέπονται σε πολλά μέρη όπου το ποτήρι δεν είναι βολικό. "
Παρόλο που τα κουτάκια δεν είναι glamorous, είναι απίστευτα πρακτικά. Είναι φτηνα, ασφαλή, προσαρμόσιμα και αποσπασματικά. Τα κονσερβοποιημένα προϊόντα μας γλιτώνουν από τα ευαίσθητα, εύθραυστα γυάλινα μπουκάλια και επιπλέον είναι ανακυκλώσιμα.
Η κονσερβοποίηση των τροφίμων είναι πραγματικά μια λύση υψηλής ποιότητας για την συσκευασία του κρασιού", λέει ο Evan Frazier από τα κρασιά Ferdinand της Napa. "Μέχρι στιγμής, με την εμπειρία μου, τα κρασιά έχουν εξίσου καλή, αν όχι καλύτερη, γεύση σε ένα κουτάκι." Ο Ferdinand παράγει κονσερβοποιημένο Albariño και σύντομα θα κυκλοφορήσει στην αγορά και ροζέ.
Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν πολλοί, τα κουτιά δεν μεταδίδουν τη γεύση τους στο εσωτερικό. Έχουν στεγανοποιημένη επένδυση για τρόφιμα, αλλά πρόκειται για μια λεπτή γεύση που δεν μεταφέρεται σε παρασκευάσματα ή ποτά. Εν ολίγοις, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τοποθετήσετε κρασί σε ένα αλουμινένιο κουτί.
«Είδα τι έκαναν στην αγορά της craft μπύρας. Έβαζαν νόστιμα ποτά μικρής παραγωγής σε δοχεία με εξαιρετικά σχέδια και σκέφτηκα ότι πρέπει να δοκιμάσουμε το ίδιο πράγμα στη βιομηχανία οίνου!», λέει ο Frazier.
Εκτός από το ότι σε ένα κουτάκι δεν υπάρχει ο κίνδυνος να φελλωθεί το κρασί, υπάρχουν επίσης πολλά άλλα πλεονεκτήματα σε σχέση με τις γυάλινες φιάλες, μεγάλες και μικρές. Τα πώματα από φελλό συρρικνώνονται και οδηγούν σε οξείδωση (τη διαδικασία που μετατρέπει το κρασί σε ξύδι) κάτι που δεν συμβαίνει με τα κουτάκια, που δεν είναι πορώδη.
Σε αντίθεση με τα γυάλινα μπουκάλια, τα δοχεία είναι αδιαφανή και εμποδίζουν το φως να υποβαθμίσει το εσωτερικό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κορυφαία ελαιόλαδα συσκευάζονται συχνά σε δοχεία αντί για γυαλί.
Επίσης το κονσερβοποιημένο κρασί καταλαμβάνει μικρότερο ράφι στο ψυγείο και αποθηκεύεται πιο εύκολα. Αυτό έχει πολύ νόημα για όσους ταξιδεύουν συχνά ή ζουν σε μικρά διαμερίσματα στις πόλεις (κυρίως αυτοί είναι οι Millenials).
Είμαστε εξοικειωμένοι με το να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες ζωής κάτι που σημαίνει ότι τα κουτάκια είναι τέλεια για τους σύγχρονους καταναλωτές. Πολλοί από αυτούς για παράδειγμα μπορεί να λατρεύουν ένα κοκτέιλ αλλά να μην ξέρουν πώς να το φτιάξουν. Μπορούν πλέον όμως να φέρουν το δικό τους κοκτέιλ στο πάρτυ, συσκευασμένο σε κουτάκι.
Βέβαια η απορία είναι η εξής: Γιατί τα κουτάκια έγιναν τώρα μόδα για το κρασί, εφόσον χρησιμοποιούνται για να συσκευάζουν τρόφιμα εδώ και δεκαετίες; Ο λόγος είναι ότι τώρα εξελίχθηκε η τεχνολογία. Η κονσερβοποίηση του αλκοόλ απαιτεί μεγαλύτερη φινέτσα και καλύτερη τεχνολογία, καθιστώντας το κόστος απαγορευτικό για τις προηγούμενες γενιές παραγωγών.
Η νέα τεχνολογία μας επιτρέπει να έχουμε ένα υψηλότερο επίπεδο ανθρακώσεως στο κουτί. Η προσθήκη ανθρακούχου και η υψηλότερη πίεση CO2 μέσα σε κονσέρβες κοκτέιλ μπορεί να δώσει στα αλκοολούχα κοκτέιλ μια γεύση αναζωογονητική, ακόμα κι αν μείνουν μήνες στο ράφι.
Το διοξείδιο του άνθρακα δημιουργεί αυτή την φρεσκάδα που χρειάζεται για τα κοκτέιλ, ειδικά αν αυτά είναι σε τενεκεδάκι.
Φαίνεται ότι είναι καινούργια τάση, ένα marketing hype που αφορά τα κοκτέιλ και το κρασί σε κονσέρβα. Σύμφωνα με το Business Insider, το κονσερβοποιημένο κρασί αυξήθηκε από την παραγωγή 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων το 2012, σε 6,4 εκατομμύρια δολάρια το 2016.
Αλλά η αναγέννηση μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τη μόδα. Τα αλουμινένια κουτάκια είναι τα τέλεια σκεύη για το πώς ζούμε, κοινωνικοποιούμαστε και ψυχαγωγούμαστε σήμερα. Στα μοντέρνα πάρτυ τα κουτάκια με το κρασί είναι στο ψυγείο δίπλα στην κόκα κόλα διαίτης και στις μπύρες και όλοι σερβίρονται μόνοι τους - κανείς δεν κάνει γιορτές με δείπνα και τα σερβίτσια του γάμου πια.
"Αν παρατηρήσουμε την κοινωνία, κινούμαστε προς μια κουλτούρα άνεσης σε όλα τα πράγματα", λέει η Kia Karimi, συνιδρυτής των Black Magic Beverages. "Τα αλουμινένια κουτάκια είναι βολικά από την πλευρά του κόστους, αλλά ταιριάζουν επίσης στο μοντέλο ευκολίας για τους πότες. Τα κουτάκια μπορούν να επιτρέπονται σε πολλά μέρη όπου το ποτήρι δεν είναι βολικό. "
Παρόλο που τα κουτάκια δεν είναι glamorous, είναι απίστευτα πρακτικά. Είναι φτηνα, ασφαλή, προσαρμόσιμα και αποσπασματικά. Τα κονσερβοποιημένα προϊόντα μας γλιτώνουν από τα ευαίσθητα, εύθραυστα γυάλινα μπουκάλια και επιπλέον είναι ανακυκλώσιμα.
Η κονσερβοποίηση των τροφίμων είναι πραγματικά μια λύση υψηλής ποιότητας για την συσκευασία του κρασιού", λέει ο Evan Frazier από τα κρασιά Ferdinand της Napa. "Μέχρι στιγμής, με την εμπειρία μου, τα κρασιά έχουν εξίσου καλή, αν όχι καλύτερη, γεύση σε ένα κουτάκι." Ο Ferdinand παράγει κονσερβοποιημένο Albariño και σύντομα θα κυκλοφορήσει στην αγορά και ροζέ.
Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν πολλοί, τα κουτιά δεν μεταδίδουν τη γεύση τους στο εσωτερικό. Έχουν στεγανοποιημένη επένδυση για τρόφιμα, αλλά πρόκειται για μια λεπτή γεύση που δεν μεταφέρεται σε παρασκευάσματα ή ποτά. Εν ολίγοις, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τοποθετήσετε κρασί σε ένα αλουμινένιο κουτί.
«Είδα τι έκαναν στην αγορά της craft μπύρας. Έβαζαν νόστιμα ποτά μικρής παραγωγής σε δοχεία με εξαιρετικά σχέδια και σκέφτηκα ότι πρέπει να δοκιμάσουμε το ίδιο πράγμα στη βιομηχανία οίνου!», λέει ο Frazier.
Εκτός από το ότι σε ένα κουτάκι δεν υπάρχει ο κίνδυνος να φελλωθεί το κρασί, υπάρχουν επίσης πολλά άλλα πλεονεκτήματα σε σχέση με τις γυάλινες φιάλες, μεγάλες και μικρές. Τα πώματα από φελλό συρρικνώνονται και οδηγούν σε οξείδωση (τη διαδικασία που μετατρέπει το κρασί σε ξύδι) κάτι που δεν συμβαίνει με τα κουτάκια, που δεν είναι πορώδη.
Σε αντίθεση με τα γυάλινα μπουκάλια, τα δοχεία είναι αδιαφανή και εμποδίζουν το φως να υποβαθμίσει το εσωτερικό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κορυφαία ελαιόλαδα συσκευάζονται συχνά σε δοχεία αντί για γυαλί.
Επίσης το κονσερβοποιημένο κρασί καταλαμβάνει μικρότερο ράφι στο ψυγείο και αποθηκεύεται πιο εύκολα. Αυτό έχει πολύ νόημα για όσους ταξιδεύουν συχνά ή ζουν σε μικρά διαμερίσματα στις πόλεις (κυρίως αυτοί είναι οι Millenials).
Είμαστε εξοικειωμένοι με το να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες ζωής κάτι που σημαίνει ότι τα κουτάκια είναι τέλεια για τους σύγχρονους καταναλωτές. Πολλοί από αυτούς για παράδειγμα μπορεί να λατρεύουν ένα κοκτέιλ αλλά να μην ξέρουν πώς να το φτιάξουν. Μπορούν πλέον όμως να φέρουν το δικό τους κοκτέιλ στο πάρτυ, συσκευασμένο σε κουτάκι.
Βέβαια η απορία είναι η εξής: Γιατί τα κουτάκια έγιναν τώρα μόδα για το κρασί, εφόσον χρησιμοποιούνται για να συσκευάζουν τρόφιμα εδώ και δεκαετίες; Ο λόγος είναι ότι τώρα εξελίχθηκε η τεχνολογία. Η κονσερβοποίηση του αλκοόλ απαιτεί μεγαλύτερη φινέτσα και καλύτερη τεχνολογία, καθιστώντας το κόστος απαγορευτικό για τις προηγούμενες γενιές παραγωγών.
Η νέα τεχνολογία μας επιτρέπει να έχουμε ένα υψηλότερο επίπεδο ανθρακώσεως στο κουτί. Η προσθήκη ανθρακούχου και η υψηλότερη πίεση CO2 μέσα σε κονσέρβες κοκτέιλ μπορεί να δώσει στα αλκοολούχα κοκτέιλ μια γεύση αναζωογονητική, ακόμα κι αν μείνουν μήνες στο ράφι.
Το διοξείδιο του άνθρακα δημιουργεί αυτή την φρεσκάδα που χρειάζεται για τα κοκτέιλ, ειδικά αν αυτά είναι σε τενεκεδάκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου