Δεν σας αρέσει να βλέπετε το παιδί σας να δυσκολεύεται με ένα πρόβλημα μαθηματικών ή να κάνει απανωτά λάθη στη γραμματική, αλλά είναι σημαντικό να το αφήσετε να μάθει μέσα από τα λάθη του. Ο βασικός κανόνας που πρέπει να θυμάστε είναι ο εξής: Υποστηρίξτε το παιδί σας και προσφέρετε βοήθεια, αλλά ποτέ μην κάνετε εσείς τα μαθήματα του παιδιού. Η πρώτη δημοτικού είναι η πρώτη σοβαρή επαφή του παιδιού με το διάβασμα, επομένως θα εμπλακείτε σε ένα μικρό βαθμό, τουλάχιστον στο κομμάτι των οδηγιών. Βρείτε τη σωστή ισορροπία με τα παρακάτω βήματα:
Μιλήστε στο δάσκαλο του παιδιού. Οι δάσκαλοι διαχειρίζονται με διαφορετικό τρόπο το διάβασμα και οι στρατηγικές τους ορίζουν το κατά πόσο θα ασχοληθείτε εσείς. Αν ένας δάσκαλος αναθέτει πολλές εργασίες για το σπίτι και βασίζει εκεί το βαθμό που θα δώσει, ίσως χρειαστεί να βοηθήσετε. Από την άλλη, αν ο δάσκαλος περιμένει από εσάς να βοηθήσετε το παιδί και δεν το κάνετε, το παιδί θα μείνει αρκετά πίσω. Οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν το διάβασμα στο σπίτι ως τρόπο για να ελέγχουν την πρόοδο, θα θέλετε να μείνετε εκτός και να μην επέμβετε.
Ενημερώστε το παιδί σας ότι σας ενδιαφέρει το τι κάνει. Ανεξαρτήτως από το αν θα παρέμβετε, μιλήστε με το παιδί για ο,τιδήποτε κάνει και πριν το ξεκινήσει. Κάντε ερωτήσεις, όπως ‘καταλαβαίνεις την εργασία’ ή ‘έχεις ξανακάνει κάτι ανάλογο πριν’; Όταν τελειώσει, μπορείτε να ζητήσετε να δείτε την εργασία του. Μην κάνετε τις διορθώσεις, αλλά ανακαλύψτε τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του.
Βοηθήστε με άλλους τρόπους. Αν το παιδί δουλεύει καλύτερα με οπτικά βοηθήματα, σχεδιάστε εικόνες που σχετίζονται με το διάβασμά του. Τα σχήματα των φρούτων μπορεί να το βοηθήσουν στο θέμα των μαθηματικών. Αν εξασκείται σε συγκεκριμένες λέξεις, χρησιμοποιήστε τες σε προτάσεις ή γράψτε τες σε χαρτάκια και κολλήστε τα στο σπίτι.
Οργανώστε τη ρουτίνα του διαβάσματος στο σπίτι. Δημιουργήστε έναν άνετο χώρο στο σπίτι. Κάντε ένα χρονοδιάγραμμα και δοκιμάστε αλλαγές, ανάλογα με το πώς νιώθει πιο άνετα το παιδί. Και φυσικά, προμηθευτείτε με όλες τις απαραίτητες σχολικές προμήθειες.
Επιβραβεύστε την προσπάθεια. Αυτό κάνει θαύματα στην αυτοεκτίμηση του παιδιού και κάθε φορά θα θέλει να δίνει τον καλύτερο εαυτό του.
Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.com/2019/01/blog-post_853.html#ixzz5cZZukRXa
Μιλήστε στο δάσκαλο του παιδιού. Οι δάσκαλοι διαχειρίζονται με διαφορετικό τρόπο το διάβασμα και οι στρατηγικές τους ορίζουν το κατά πόσο θα ασχοληθείτε εσείς. Αν ένας δάσκαλος αναθέτει πολλές εργασίες για το σπίτι και βασίζει εκεί το βαθμό που θα δώσει, ίσως χρειαστεί να βοηθήσετε. Από την άλλη, αν ο δάσκαλος περιμένει από εσάς να βοηθήσετε το παιδί και δεν το κάνετε, το παιδί θα μείνει αρκετά πίσω. Οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν το διάβασμα στο σπίτι ως τρόπο για να ελέγχουν την πρόοδο, θα θέλετε να μείνετε εκτός και να μην επέμβετε.
Ενημερώστε το παιδί σας ότι σας ενδιαφέρει το τι κάνει. Ανεξαρτήτως από το αν θα παρέμβετε, μιλήστε με το παιδί για ο,τιδήποτε κάνει και πριν το ξεκινήσει. Κάντε ερωτήσεις, όπως ‘καταλαβαίνεις την εργασία’ ή ‘έχεις ξανακάνει κάτι ανάλογο πριν’; Όταν τελειώσει, μπορείτε να ζητήσετε να δείτε την εργασία του. Μην κάνετε τις διορθώσεις, αλλά ανακαλύψτε τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του.
Βοηθήστε με άλλους τρόπους. Αν το παιδί δουλεύει καλύτερα με οπτικά βοηθήματα, σχεδιάστε εικόνες που σχετίζονται με το διάβασμά του. Τα σχήματα των φρούτων μπορεί να το βοηθήσουν στο θέμα των μαθηματικών. Αν εξασκείται σε συγκεκριμένες λέξεις, χρησιμοποιήστε τες σε προτάσεις ή γράψτε τες σε χαρτάκια και κολλήστε τα στο σπίτι.
Οργανώστε τη ρουτίνα του διαβάσματος στο σπίτι. Δημιουργήστε έναν άνετο χώρο στο σπίτι. Κάντε ένα χρονοδιάγραμμα και δοκιμάστε αλλαγές, ανάλογα με το πώς νιώθει πιο άνετα το παιδί. Και φυσικά, προμηθευτείτε με όλες τις απαραίτητες σχολικές προμήθειες.
Επιβραβεύστε την προσπάθεια. Αυτό κάνει θαύματα στην αυτοεκτίμηση του παιδιού και κάθε φορά θα θέλει να δίνει τον καλύτερο εαυτό του.
Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.com/2019/01/blog-post_853.html#ixzz5cZZukRXa
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου