Πολλές φορές αναρωτιόμαστε αν ο παιδικός σταθμός που πηγαίνουμε τα παιδιά μας είναι κατάλληλος.
Όταν το παιδί είναι σε ηλικία που μπορεί να μιλήσει,τότε θα μας εκφράσει από μόνο του αν περνά καλά αν του συμπεριφέρεται η δασκάλα με το σωστό τρόπο,αν την αγαπάει,αν η σχέση που έχει αναπτύξει με τους φίλους το ικανοποιεί κτλ.
Ωστόσο αποτελεί μεγάλο άγχος για τους γονείς αν το παιδί είναι μικρό και δεν έχει την δυνατότητα να μας εκφράσει με λόγια όλα αυτά που συμβαίνουν τις ώρες που βρίσκεται στο σχολείο.
Αν υποθέσουμε ότι αυτό το χρονικό διάστημα προσαρμογής πέρασε και το μωρό πηγαίνει πλέον με χαρά στο σχολειό, όμως αλλάζει ξαφνικά συμπεριφορά,κλαίει τσιρίζει και δείχνει ότι δεν θέλει να πάει σχολείο πια,αυτό είναι ένα ύποπτο σημάδι και πρέπει να ρωτήσετε τη δασκάλα του γιατί συμβαίνει αυτό.
Λογικό είναι κάποια στιγμή να χτυπήσει στο σχολείο, όπως θα χτύπαγε και στο σπίτι και στις
κούνιες. Αν όμως το βλέπουμε ανά τακτά διαστήματα χτυπημένο, δαγκωμένο με μελανιές. Αυτό σίγουρα σημαίνει,ότι δεν υπάρχει σωστή εποπτεία από το προσωπικό η ακόμα και έλλειψη προσωπικού.
Αν η δασκάλα σας πει ότι το παιδί δεν έχει φάει καλά ή καθόλου είναι καλό σημάδι. Δείχνει ότι παρατηρεί το παιδί το έχει υπό παρακολούθηση νοιάζεται και είναι ειλικρινής. Αν αντιθέτως σας πει ότι έφαγε πολύ καλά,αλλά στο σπίτι ανακαλύψετε ότι το παιδί πεινάει,σαν να έμεινε νηστικό {το ίδιο ισχύει και στον ύπνο αν είναι άυπνο}. Είναι και αυτή σοβαρή ένδειξη ότι το παιδί δεν περνά και πολύ καλά.
Στο παιδικό σταθμό τα παιδιά αρρωσταίνουν,είναι δεδομένο αυτό. Εάν όμως αρρωσταίνει συχνά και βαριά. Ίσως να πονηρευτούμε λίγο περισσότερο. Κάποιοι κανόνες υγιεινής δεν τηρούνται,δηλαδή πλύσιμο χεριών,αερισμός αίθουσας και στη χειρότερη περίπτωση παιδικοί σταθμοί,να δέχονται παιδιά που είναι άρρωστα {εν αγνεία τους} η και όχι. Χωρίς να ενημερώνουν τους υπόλοιπους γονείς.
Τα παιδιά αλλάζουν συνεχώς και στην εμφάνιση και στη συμπεριφορά. Εάν όμως το παιδί που είναι ήρεμο αλλάζει εντελώς συμπεριφορά προσπαθεί να χτυπήσει πχ τη μητέρα του,ενδεχομένως κάπου έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά,ίσως μέσα στη αίθουσα που βρίσκεται επικρατεί ένα χάος ή να βρίσκεται στην ίδια αίθουσα με μεγαλύτερα παιδιά. Εδώ να τονίσω ότι αν κάποιο παιδί,έχει μεγαλύτερα αδέλφια ίσως να αντιγράφει συμπεριφορές από κείνα και όχι από τον παιδικό σταθμό. Αντιθέτως αν είναι μοναχοπαίδι που δεν αλληλεπιδρά μ άλλα παιδιά στο σπίτι του,όμως επιστρέφει από τον παιδικό σταθμό μ επιθετική διάθεση. Πρέπει να κάνετε ένα διάλογο με τη δασκάλα του παιδιού.
Να επιλέγουμε παιδικό σταθμό μετά από αρκετό ψάξιμο. θα μιλήσουμε και γι αυτό σ άλλο post. Να έχουμε το ένστικτό μας σύμμαχο.
Όταν το παιδί είναι σε ηλικία που μπορεί να μιλήσει,τότε θα μας εκφράσει από μόνο του αν περνά καλά αν του συμπεριφέρεται η δασκάλα με το σωστό τρόπο,αν την αγαπάει,αν η σχέση που έχει αναπτύξει με τους φίλους το ικανοποιεί κτλ.
Ωστόσο αποτελεί μεγάλο άγχος για τους γονείς αν το παιδί είναι μικρό και δεν έχει την δυνατότητα να μας εκφράσει με λόγια όλα αυτά που συμβαίνουν τις ώρες που βρίσκεται στο σχολείο.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το παιδί μου δεν περνά καλά στο παιδικό σταθμό;
Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε ότι ένα παιδί που ξεκινά για πρώτη φόρα παιδικό σταθμό σχεδόν πάντα θα κλάψει. Είναι η περίοδος προσαρμογής. Σ αυτό το σημείο δεν βιαζόμαστε, του δίνουμε χρόνο και ακούμε τη δασκάλα του,που μας συμβουλεύει την πρώτη βδομάδα να κάθεται λιγότερες ώρες.Αν υποθέσουμε ότι αυτό το χρονικό διάστημα προσαρμογής πέρασε και το μωρό πηγαίνει πλέον με χαρά στο σχολειό, όμως αλλάζει ξαφνικά συμπεριφορά,κλαίει τσιρίζει και δείχνει ότι δεν θέλει να πάει σχολείο πια,αυτό είναι ένα ύποπτο σημάδι και πρέπει να ρωτήσετε τη δασκάλα του γιατί συμβαίνει αυτό.
Λογικό είναι κάποια στιγμή να χτυπήσει στο σχολείο, όπως θα χτύπαγε και στο σπίτι και στις
κούνιες. Αν όμως το βλέπουμε ανά τακτά διαστήματα χτυπημένο, δαγκωμένο με μελανιές. Αυτό σίγουρα σημαίνει,ότι δεν υπάρχει σωστή εποπτεία από το προσωπικό η ακόμα και έλλειψη προσωπικού.
Αν η δασκάλα σας πει ότι το παιδί δεν έχει φάει καλά ή καθόλου είναι καλό σημάδι. Δείχνει ότι παρατηρεί το παιδί το έχει υπό παρακολούθηση νοιάζεται και είναι ειλικρινής. Αν αντιθέτως σας πει ότι έφαγε πολύ καλά,αλλά στο σπίτι ανακαλύψετε ότι το παιδί πεινάει,σαν να έμεινε νηστικό {το ίδιο ισχύει και στον ύπνο αν είναι άυπνο}. Είναι και αυτή σοβαρή ένδειξη ότι το παιδί δεν περνά και πολύ καλά.
Στο παιδικό σταθμό τα παιδιά αρρωσταίνουν,είναι δεδομένο αυτό. Εάν όμως αρρωσταίνει συχνά και βαριά. Ίσως να πονηρευτούμε λίγο περισσότερο. Κάποιοι κανόνες υγιεινής δεν τηρούνται,δηλαδή πλύσιμο χεριών,αερισμός αίθουσας και στη χειρότερη περίπτωση παιδικοί σταθμοί,να δέχονται παιδιά που είναι άρρωστα {εν αγνεία τους} η και όχι. Χωρίς να ενημερώνουν τους υπόλοιπους γονείς.
Τα παιδιά αλλάζουν συνεχώς και στην εμφάνιση και στη συμπεριφορά. Εάν όμως το παιδί που είναι ήρεμο αλλάζει εντελώς συμπεριφορά προσπαθεί να χτυπήσει πχ τη μητέρα του,ενδεχομένως κάπου έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά,ίσως μέσα στη αίθουσα που βρίσκεται επικρατεί ένα χάος ή να βρίσκεται στην ίδια αίθουσα με μεγαλύτερα παιδιά. Εδώ να τονίσω ότι αν κάποιο παιδί,έχει μεγαλύτερα αδέλφια ίσως να αντιγράφει συμπεριφορές από κείνα και όχι από τον παιδικό σταθμό. Αντιθέτως αν είναι μοναχοπαίδι που δεν αλληλεπιδρά μ άλλα παιδιά στο σπίτι του,όμως επιστρέφει από τον παιδικό σταθμό μ επιθετική διάθεση. Πρέπει να κάνετε ένα διάλογο με τη δασκάλα του παιδιού.
Να επιλέγουμε παιδικό σταθμό μετά από αρκετό ψάξιμο. θα μιλήσουμε και γι αυτό σ άλλο post. Να έχουμε το ένστικτό μας σύμμαχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου