Και μόνο η μυρωδιά ενός φρεσκοψημένου μπισκότου, αρκεί για να μας «προκαλέσει» να το καταβροχθίσουμε.
Τι θα άλλαζε όμως αν γνωρίζαμε ότι η λύση για να ξεπεράσουμε αυτή την ακατανίκητη επιθυμία μας είναι τόσο απλή όσο να απολαύσουμε τη μυρωδιά του λίγο περισσότερο;
Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα αποδεικνύει ότι για να ξεπεράσουμε τους πειρασμούς, ίσως χρειάζεται να... τους μυρίσουμε για δύο λεπτά! Στο πείραμα, οι ερευνητές προσπάθησαν να δελεάσουν τους συμμετέχοντες με διάφορες επιλογές.
Στην πρώτη περίπτωση, οι συμμετέχοντες έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ μπισκότου ή φράουλας, και στη δεύτερη μεταξύ πίτσας και μήλου.
Όσοι βιάστηκαν, επέλεξαν τις λιγότερο θρεπτικές επιλογές. Αντίθετα, εκείνοι που απόλαυσαν τη μυρωδιά των τροφίμων για πάνω από δύο λεπτά, επέλεγαν σχεδόν πάντα τα πιο υγιεινά από αυτά, καταδεικνύοντας πόσο ισχυρή είναι η σχέση ανάμεσα στη μύτη, το στομάχι και τον εγκέφαλό μας.
Οι μυρωδιές που μας περιστοιχίζουν, παίζουν βασικό ρόλο στις λήψεις αποφάσεων που σχετίζονται με το φαγητό. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι οι μελλοντικές μελέτες πάνω στο θέμα θα μας διαφωτίσουν σχετικά με τους τρόπους που μπορούμε να φροντίσουμε για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία πλήττει σήμερα το 17% των παιδιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αν η επιθυμία για πρόχειρο φαγητό μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο από τη μυρωδιά, τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές.
Τα αποτελέσματα επεκτάθηκαν και πέρα από το εργαστήριο. Για μερικές ημέρες, οι ερευνητές γέμισαν μια ολόκληρη καφετέρια ενός σχολείου με τη μυρωδιά πίτσας και διαπίστωσαν ότι το 21% των ειδών διατροφής που επέλεξαν οι μαθητές ήταν ανθυγιεινά. Αντίθετα, τις ημέρες που η καφετέρια ήταν γεμάτη με το άρωμα των μήλων, αυτό το νούμερο έφτασε στο 37%.
Όταν επανέλαβαν το ίδιο πείραμα σε ένα σούπερ μάρκετ, βρήκαν ουσιαστικά το ίδιο αποτέλεσμα: Τις ημέρες που αναδύονταν το άρωμα μπισκότων, το 29,5% των ενηλίκων επέλεξε ανθυγιεινά τρόφιμα, όπως φάνηκε από τις αποδείξεις των πελατών. Τις ημέρες με άρωμα φράουλας, το 45% αγόρασε τρόφιμα που ήταν ανθυγιεινά. Οι ερευνητές, υποστηρίζουν πως αυτό συμβαίνει διότι η μυρωδιά της υγιεινής τροφής δεν επηρεάζει το εγκεφαλικό σύστημα ανταμοιβής.
Πηγή: mindbodygreen.com
Τι θα άλλαζε όμως αν γνωρίζαμε ότι η λύση για να ξεπεράσουμε αυτή την ακατανίκητη επιθυμία μας είναι τόσο απλή όσο να απολαύσουμε τη μυρωδιά του λίγο περισσότερο;
Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα αποδεικνύει ότι για να ξεπεράσουμε τους πειρασμούς, ίσως χρειάζεται να... τους μυρίσουμε για δύο λεπτά! Στο πείραμα, οι ερευνητές προσπάθησαν να δελεάσουν τους συμμετέχοντες με διάφορες επιλογές.
Στην πρώτη περίπτωση, οι συμμετέχοντες έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ μπισκότου ή φράουλας, και στη δεύτερη μεταξύ πίτσας και μήλου.
Όσοι βιάστηκαν, επέλεξαν τις λιγότερο θρεπτικές επιλογές. Αντίθετα, εκείνοι που απόλαυσαν τη μυρωδιά των τροφίμων για πάνω από δύο λεπτά, επέλεγαν σχεδόν πάντα τα πιο υγιεινά από αυτά, καταδεικνύοντας πόσο ισχυρή είναι η σχέση ανάμεσα στη μύτη, το στομάχι και τον εγκέφαλό μας.
Οι μυρωδιές που μας περιστοιχίζουν, παίζουν βασικό ρόλο στις λήψεις αποφάσεων που σχετίζονται με το φαγητό. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι οι μελλοντικές μελέτες πάνω στο θέμα θα μας διαφωτίσουν σχετικά με τους τρόπους που μπορούμε να φροντίσουμε για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία πλήττει σήμερα το 17% των παιδιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αν η επιθυμία για πρόχειρο φαγητό μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο από τη μυρωδιά, τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές.
Τα αποτελέσματα επεκτάθηκαν και πέρα από το εργαστήριο. Για μερικές ημέρες, οι ερευνητές γέμισαν μια ολόκληρη καφετέρια ενός σχολείου με τη μυρωδιά πίτσας και διαπίστωσαν ότι το 21% των ειδών διατροφής που επέλεξαν οι μαθητές ήταν ανθυγιεινά. Αντίθετα, τις ημέρες που η καφετέρια ήταν γεμάτη με το άρωμα των μήλων, αυτό το νούμερο έφτασε στο 37%.
Όταν επανέλαβαν το ίδιο πείραμα σε ένα σούπερ μάρκετ, βρήκαν ουσιαστικά το ίδιο αποτέλεσμα: Τις ημέρες που αναδύονταν το άρωμα μπισκότων, το 29,5% των ενηλίκων επέλεξε ανθυγιεινά τρόφιμα, όπως φάνηκε από τις αποδείξεις των πελατών. Τις ημέρες με άρωμα φράουλας, το 45% αγόρασε τρόφιμα που ήταν ανθυγιεινά. Οι ερευνητές, υποστηρίζουν πως αυτό συμβαίνει διότι η μυρωδιά της υγιεινής τροφής δεν επηρεάζει το εγκεφαλικό σύστημα ανταμοιβής.
Πηγή: mindbodygreen.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου