Ο Βασίλης Δημητρίου ήταν αυτοδίδακτος ζωγράφος και ξεκίνησε την καριέρα του στην ζωγραφική κινηματογραφικών αφισών ήδη από τα 14 του χρόνια στο πλευρό του Κώστα Γρηγοριάδη, ενώ αργότερα συνεργάστηκε και με τον επιγραφοποιό Βικέντιο Μπέκνερ. Δούλεψε σε πολλούς γνωστούς κινηματογράφους της Αθήνας και ιδιαίτερα την δεκαετία του ’60 υπήρχαν εβδομάδες που δημιουργούσε αφίσες, συγχρόνως, για 12 κινηματογράφους!
Ο Βασίλης Δημητρίου μέσα από το αφιέρωμα των The New York Times.
Εργάστηκε συνολικά 65 χρόνια, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε σταματήσει λόγω της νόσου του πάρκινσον από την οποία έπασχε και η οποία ευθύνεται και για τον θάνατό του. Τα τελευταία χρόνια οι δημιουργίες του κοσμούσαν αποκλειστικά τον κινηματογράφο «Αθήναιον» και προκαλούσαν μια νοσταλγία παλαιότερων εποχών, με τη μοναδική αποτύπωση του Δημητρίου.
Ο Βασίλης Δημητρίου μέσα από το αφιέρωμα των The New York Times.
Ο ίδιος χαρακτηριστικά έλεγε «Εκείνους που αγαπώ, τους ζωγραφίζω καλά. Αυτούς που δεν αγαπώ, δεν τους ζωγραφίζω καλά. Για παράδειγμα έχω ζωγραφίσει τον Κλιντ Ιστγουντ 50 φορές. Αν κλείσω τώρα τα μάτια μου, μπορώ να ζωγραφίσω τον Κλιντ Ιστγουντ».Τα αφιερώματα και η συνέχεια του σπουδαίου έργου του
Οι New York Times του είχαν κάνει αφιέρωμα ως έναν από τους τελευταίους ζωγράφους αφισών στο χέρι, όπως και ορισμένες γαλλικές εφημερίδες οι οποίες χαρακτηριστικά είχαν γράψει «Ο Δημητρίου επιζήσας της γερμανικής κατοχής, παραμένει αποφασισμένος να παλέψει ολομόναχος ενάντια στην digital εκτύπωση, για όσο αντέξει. Κι αυτό διότι για εκείνον, είναι τέχνη ό,τι βγαίνει από την καρδιά. Για περισσότερα από 65 χρόνια, ο μικροσκοπικός με τον μπερέ καλλιτέχνης έχει σχεδιάσει όλα τα μεγάλα ονόματα».
Ο Βασίλης Δημητρίου μέσα από το αφιέρωμα των The New York Times.
«’Ηρθαν τηλεοπτικά συνεργεία από το εξωτερικό να μου πάρουν συνέντευξη. Στην Ευρώπη είστε μόνο εσείς, δεν υπάρχει άλλος, μου είπαν…» είχε δηλώσει ο Βασίλης Δημητρίου.
«Μέχρι πότε θα το κάνω; Ξεκίνησα το 1950. Σύνταξη δεν έχω. Ε, άμα πεθάνω θα σταματήσω…» πρόσθεσε
.
Την παράδοση της χειροποίητης δημιουργίας κινηματογραφικών πόστερ για το «Αθήναιον» φαίνεται πως συνεχίζει ήδη από το 2015 η Βιργινία Αξιώτη, που είναι απόφοιτος Καλών Τεχνών.
Ντοκιμαντέρ για το Βασίλη Δημητρίου, τελευταίο Έλληνα ζωγράφο αφισών στον κινηματογράφο
Short documentary film about Vasilis Dimitriou, the last painter of movie posters in Greece.
Την παράδοση της χειροποίητης δημιουργίας κινηματογραφικών πόστερ για το «Αθήναιον» φαίνεται πως συνεχίζει ήδη από το 2015 η Βιργινία Αξιώτη, που είναι απόφοιτος Καλών Τεχνών.
Ντοκιμαντέρ για το Βασίλη Δημητρίου, τελευταίο Έλληνα ζωγράφο αφισών στον κινηματογράφο
Short documentary film about Vasilis Dimitriou, the last painter of movie posters in Greece.
Σκηνοθεσία: Νικολέτα Γελαδάρη Σενάριο: Γιάννης Σάββα Ηχοληψία: Γιώργος Δεϊρμετζόγλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου