Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Τα εννιά χειρότερα ψέματα που λέμε στον εαυτό μας!

Μισώ τα ψέματα. Δεν μου αρέσει όταν μου λένε ψέματα και κάνω ότι μπορώ για να μη χρειαστεί να πω και εγώ ψέματα. Κάποιοι άνθρωποι όμως είναι εθισμένοι στο ψέμα. Απλά δεν μπορούν να κατανοήσουν πως η αλήθεια είναι επιλογή.
Μερικοί δεν μπορούν να ξεχωρίσουν καν τη διαφορά μεταξύ ψέματος και αλήθειας. Τι γίνεται όμως όταν αυτά τα ψέματα, τα λέμε στον εαυτό μας; Πως μπορούν να γίνουν τροχοπέδη για τα θέλω μας, τα όνειρα μας, τη διαδρομή μας; Μήπως η ζωή μας δεν προχωράει μπροστά, γιατί εμείς την κρατάμε πίσω;
Ήρθε η ώρα να βγείτε από τη Ζώνη Άνεσης (comfort zone) και να αντιμετωπίσετε τον εαυτό σας και την πραγματικότητα!

Πρέπει να είμαι τέλειος-τέλεια

Γεννήθηκες ένα τέλειο πλάσμα. Ακόμα και αν γεννήθηκες με κάποια αναπηρία, ένα σημάδι, μια αρρώστια. Είσαι ότι πιο τέλειο θα μπορούσε να γεννηθεί από την ενώση των γονιών σου. Αυτό το αποτέλεσμα θα είσαι για πάντα, όσο και αν προσπαθείς να το αλλάξεις. Κανείς δεν πρέπει να σε αναγκάσει να τελειοποιηθείς, να ακολουθήσεις πρότυπα, να αλλάξεις. Είσαι αυτός ή αυτή που είσαι. Ο χαρακτήρας σου και το πόσο αγαπάς τον εαυτό σου, θα είναι αυτό που θα σε ξεχωρίσει από το πλήθος. Μέσα από τις ατέλειες, τη διαφορετικότητα, τα μοναδικά εμφανισιακά χαρακτηριστικά, είσαι ένας τέλειος ατελής άνθρωπος.

Η ζωή μου είναι πιο δύσκολη από κάθε άλλου

Ο καθένας μας έχει τα δικά του προβλήματα και αντιμετωπίζει τις δικές του δυσκολίες. Μπορεί να μην τις γνωρίζεις γιατί απλά δε θέλει ή δεν έχει μάθει να εξωτερικεύει τις δυσκολίες του. Να μην είναι του χαρακτήρα του να κλαίγεται συνεχώς για όσα του συμβαίνουν ή βιώματα που είναι αναγκασμένος/η να υπομένει. Μη βγάζεις συμπεράσματα, μην προκαταβάλεις όσα δεν γνωρίζεις. Αν καμιά φορά σε πιάνει και σκέφτεσαι πως περνάς τα χειροτέρα, επισκέψου ένα νοσοκομείο, ένα ορφανοτροφείο ή μια φυλακή. Όχι για να δεις τα χειρότερα, αλλά για να εκτιμήσεις όσα έχεις. Την υγεία σου, την οικογένεια που επέλεξες, την ελευθερία που θεωρείς δεδομένη.

Αν το αγνοήσω, θα περάσει, θα φύγει

Αυτό το ψέμα θα μπορούσε να αγγίζει πολλές πλευρές του ανθρώπου. Αν αγνοήσω ένα πρόβλημα υγείας, θα φύγει. Αν αγνοήσω ότι ο σύντροφος μου με χτύπησε, δε θα το ξανακάνει. Αν αγνοήσω τις απειλές, το πρόβλημα θα εξαφανιστεί. Μακάρι όμως ότι δεν μας άρεσε, να μπορούσαμε απλά να το αγνοήσουμε και αυτό μετά να εξαϋλωθεί. Τι βολικό θα ήταν. Επειδή όμως η πραγματικότητα μπορεί να μας χτυπήσει δυο φορές πιο δυνατά πίσω, μην αγνοείς κάτι κακό. Ένας πόνος, ένα σημάδι, ένα χαστούκι, μια σταγόνα αίμα. Θα γίνεις καλά, μόνο όταν θα πολεμήσεις πίσω, θα αμυνθείς, απέναντι σε αυτό που σε έριξε αναγκαστικά σε μια μάχη που δεν επέλεξες!

Είμαι πολύ νέος ή πολύ μεγάλος

Ποιος ορίζει αν κάποιος είναι μικρός, μεγάλος, ώριμος αρκετά για να καταφέρει κάτι ή να προβεί σε μια ενέργεια; Εννοείται πως δεν αναφέρομαι στη νομοθεσία περί ανηλίκων. Πέραν από το νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπάρχει όριο για το τι μπορείς να κάνεις. Η σωστή στιγμή για να ξεκινήσεις κάτι είναι το τώρα. Αν στο τώρα νιώθεις έτοιμη/ος. Κάνε το ταξίδι που ήθελες, πήδα με αλεξίπτωτο, άλλαξε δουλειά, χώρισε και απομακρύνσου από τις τοξικές σχέσεις της ζωής σου. Εσύ κρατάς τον εαυτό σου δέσμιο, προχώρα και ζήσε τώρα που μπορείς!

Απλά δεν είμαι ο χαρούμενος τύπος ανθρώπου

Σωστά, γιατί γεννήθηκες καταθλιπτικός, με μια μόνιμη μελαγχολία, όπως εγώ γεννήθηκα με γκρίζα μαλλιά. Όχι φίλε μου, στην πορεία της ζωής σου κάτι επηρέασε την ύπαρξη σου τόσο ριζικά που σταμάτησες να χαίρεσαι. Ίσως να φοβάσαι πως αν ξαναχαρείς, κάτι κακό θα συμβεί. Πως η χαρά σου θα φέρει νέα θλίψη και πόνο. Όχι όμως, βρες τη ρίζα του κακού και ξερίζωσε την. Μόνος ή με βοήθεια από ειδικό. Ξεκίνα να χαίρεσαι, ακόμα και μέσα από τις δυσκολίες που ζεις. Αν βρίσκεσαι σε μια κατάσταση που για οποιονδήποτε λόγο δεν αλλάζει άμεσα, κάνε υπομονή και βρες τρόπους να είσαι χαρούμενη μέχρι να σπάσεις τα δεσμά. Βάλε όμως όρια, τίποτα δεν αξίζει να σε ζορίζει και να σε μελαγχολεί για πάντα!

Δεν κρίνω τους ανθρώπους

Πόσο συχνά ακούω αυτό το ψέμα και εκείνη την ώρα ξέρω πως έχω έναν ψεύτη απέναντι μου. Στην πλειοψηφία όσοι λένε «εγώ δεν κρίνω», η πρόταση τους συνεχίζει με ένα αλλά, ένα μεγάλο «αλλά….». Που αφήνει τόσα υπονοούμενα, τόσες υποθέσεις ανοιχτές. Έτοιμοι να σε κατασπαράξουν αν σε ακούσουν να λες τη γνώμη σου, να κρίνεις κάποιον. Δεν φοβάμαι να κρίνω και δεν με φοβίζει να δεχτώ κριτική. Το αν θα είμαι δίκαιος εγώ στην κρίση μου ή όσα θα πουν για μένα αν θα είναι σωστά, αυτό είναι αμφιλεγόμενο. Προσπάθησε έστω όταν κρίνεις να το κάνεις καλοπροαίρετα και να έχεις κάτι να αντιπροτείνεις. Γιατί δεν αντέχω τους ανθρώπους που μόνο γεννούν προβλήματα και από λύσεις ούτε σπόρος.

Αν ακολουθήσω την καρδία μου, όλα θα πάνε καλά

Αν ακολουθήσεις την καρδιά σου βασικά κανείς δε ξέρει που θα σε οδηγήσει. Όπως και αν ακολουθήσεις τη λογική δε ξέρεις που θα σε βγάλει. Απλά στα ξεκαθαρίζω για να μην ζεις με την ελπίδα πως η καρδιά ή το μυαλό ξέρουν τι κάνουν. Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Ακόμα και το ένστικτο σου μπορεί να πέσει έξω, παραπάνω από μια φορά. Εσύ να ακολουθήσεις τα θέλω σου, αυτό που λέει η ψυχούλα σου, αυτό που νιώθεις πως είναι για το καλό σου. Έτσι όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, θα μπορείς να το αγκαλιάσεις για δικό σου.
Λέω ψέματα στον εαυτό μου όλη την ώρα. Ομως ποτέ δε με πιστεύω.

Η αξία μου καθορίζεται από τη δουλεία μου, το επάγγελμα μου

Τώρα εγώ να πιστέψω ότι επειδή κάνεις κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα, ότι έχεις και κάποια μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία ως άνθρωπος; Δηλαδή να συγκρίνω τους ανθρώπους με το αν είναι ο άλλος δικαστής, σκουπιδιάρης, οδηγός φορτηγού, καθηγήτρια κ.ο.κ. Η αξία κανενός δεν ορίζεται από την επαγγελματική του ιδιότητα και γνωρίζουμε όλοι μας μια καθαρίστρια που ήταν πιο δίκαιη και από τον δήθεν ακριβοδίκαιο δικαστή. Παράλληλα καλό θα ήταν να κόψετε αυτή την καραμέλα μερικοί, αυτό το «ξέρεις ποιος είμαι εγώ»; Είτε ξέρω είτε όχι, με αφήνει παγερά αδιάφορο και έτσι πρέπει να σας αφήνει όλους σας. Να σε γνωρίζουν από το έργο σου και όχι από τα κούφια λόγια σου! Να σε σέβονται ως άνθρωπο και όχι ως επάγγελμα. Τον σεβασμό δεν τον απαιτείς, τον κερδίζεις.

Δεν έχω επιλογή

Αν έχεις διαβάσει μέχρι εδώ, τώρα ξέρεις πως έχεις επιλογή. Έχεις πάντα μια επιλογή να κάνεις, απλώς κάποιες φορές δεν είναι οι επιλογές που θα ήθελες. Είναι δύσκολες, είναι συναισθηματικά φορτισμένες, είναι επώδυνες. Δεν θα είναι πάντα εύκολες, όμως τις επιλογές σου να τις προσέχεις. Αυτές σε καθορίζουν, αυτές σε οδηγούν στη ζωή, αυτές σε κάνουν μοναδικό. Διάλεξε τι θες να είσαι. Εγώ επιλεγώ να είμαι άνθρωπος, να κάνω λάθη, να τα δέχομαι, να λέω συγνώμη, να διορθώνω και να διορθώνομαι. Θα ήθελα να έχω πάντα δίκιο. Αλλά με τον καιρό κατάλαβα πως είναι πιο σημαντικό να έχεις την ηρεμία σου παρά να έχεις δίκιο.



Σύνταξη – επιμέλεια κειμένου: Βογιατζής Ηλίας για newsitamea.gr

Email επικοινωνίας: iliasvogiatzis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου