Ένα πρώτο βήμα έγινε για το πολύπαθο έργο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού του άξονα που ξεκινά από το Άκτιο και καταλήγει στην λίμνη Αμβρακία.
Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, διαλύθηκαν η 3η και η 4η εργολαβία που αφορούν τα 23 από τα 48χλμ του δρόμου. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την περίφημη εργολαβία σκούπα. Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη των έργων και με δεδομένη προς το παρόν μόνο την ολοκλήρωση 15χλμ της 1ης εργολαβίας (που αποτελεί την παράκαμψη Βόνιτσας).
Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό για την τρίτη εργολαβία της αναδόχου εταιρείας ΙΟΝΙΟΣ, είχε κηρυχθεί τρεις φορές έκπτωση και από 2/2/2015 δεν εκτελούνται εργασίας, δεν έχουν υποβληθεί συγκεκριμένες μελέτες, ενώ έχει εκτελεστεί μόνο το 41% του έργου.
Αναφορικά με την 4η εργολαβία στο σκεπτικό αναφέρεται πως είχε επίσης κηρυχθεί έκπτωτη η ανάδοχος «Consorzio Stabile ITALIMPRESE S.CaR.L.», από 2/2/15 μέχρι σήμερα δεν εκτελούνται εργασίες (με εξαίρεση το διάστημα 7/4-10/5/16), δεν έχει υποβληθεί η μελέτη εφαρμογής αποκατάστασης τοπίου πρασίνου, ενώ παρήλθε η οριακή προθεσμία του έργου με το εκτελεσμένο αντικείμενο να φτάνει το 60%.
Το δίλημμα πλέον έχει λυθεί και το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και να ξεκινήσει η μεγάλη δημοπρασία σκούπα η οποία έχει κόστος που σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Υπ.ΥΠΟΜΕ είναι ύψους 165εκατ.ευρώ.
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα δίνοντας τέλος σε ένα ακόμα κατασκευαστικό σήριαλ το οποίο προέκυψε από τη σαλαμοποίηση του έργου του αυτοκινητόδρομου σε 4 εργολαβίες και τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δόθηκαν τότε (περίπου 50%) ενώ δεν έλειψαν και οι κλασικές αιτίες καθυστερήσεων δημόσιων έργων, δηλαδή προβλήματα με τις μελέτες, απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά. Το 2019 αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ για την παράκαμψη Βόνιτσας. Συμπερασματικά, δεν περιμένουμε την πλήρη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου νωρίτερα από 2021.
Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com
Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, διαλύθηκαν η 3η και η 4η εργολαβία που αφορούν τα 23 από τα 48χλμ του δρόμου. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την περίφημη εργολαβία σκούπα. Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη των έργων και με δεδομένη προς το παρόν μόνο την ολοκλήρωση 15χλμ της 1ης εργολαβίας (που αποτελεί την παράκαμψη Βόνιτσας).
Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό για την τρίτη εργολαβία της αναδόχου εταιρείας ΙΟΝΙΟΣ, είχε κηρυχθεί τρεις φορές έκπτωση και από 2/2/2015 δεν εκτελούνται εργασίας, δεν έχουν υποβληθεί συγκεκριμένες μελέτες, ενώ έχει εκτελεστεί μόνο το 41% του έργου.
Αναφορικά με την 4η εργολαβία στο σκεπτικό αναφέρεται πως είχε επίσης κηρυχθεί έκπτωτη η ανάδοχος «Consorzio Stabile ITALIMPRESE S.CaR.L.», από 2/2/15 μέχρι σήμερα δεν εκτελούνται εργασίες (με εξαίρεση το διάστημα 7/4-10/5/16), δεν έχει υποβληθεί η μελέτη εφαρμογής αποκατάστασης τοπίου πρασίνου, ενώ παρήλθε η οριακή προθεσμία του έργου με το εκτελεσμένο αντικείμενο να φτάνει το 60%.
Το δίλημμα πλέον έχει λυθεί και το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και να ξεκινήσει η μεγάλη δημοπρασία σκούπα η οποία έχει κόστος που σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Υπ.ΥΠΟΜΕ είναι ύψους 165εκατ.ευρώ.
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα δίνοντας τέλος σε ένα ακόμα κατασκευαστικό σήριαλ το οποίο προέκυψε από τη σαλαμοποίηση του έργου του αυτοκινητόδρομου σε 4 εργολαβίες και τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δόθηκαν τότε (περίπου 50%) ενώ δεν έλειψαν και οι κλασικές αιτίες καθυστερήσεων δημόσιων έργων, δηλαδή προβλήματα με τις μελέτες, απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά. Το 2019 αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ για την παράκαμψη Βόνιτσας. Συμπερασματικά, δεν περιμένουμε την πλήρη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου νωρίτερα από 2021.
Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου