Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Γιατί τα ρολόγια δείχνουν δέκα και δέκα;

Αλήθεια έχετε προσέξει ότι στις περισσότερες διαφημίσεις τα ρολόγια δείχνουν 10 και 10; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως προέκυψε αυτή η ώρα και τι συμβολίζει; Ας ρίξουμε λίγο φως!
Κατά καιρούς έχουν ειπωθεί πολλά για αυτή τη "συνήθεια" των διαφημιστών, ενώ δε έλειψαν και οι μύθοι γύρω από την επιλογή της συγκεκριμένης ώρας. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά.
Ένας μύθος λέει ότι η συγκεκριμένη ώρα επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στον πρώην Αμερικανό Πρόεδρο Αβραάμ Λίνκολν με τη λογική ότι φέρεται να δολοφονήθηκε εκείνη την ώρα.
Στην πραγματικότητα, ο Λίνκολν δολοφονήθηκε όντως λίγο μετά τις 10 το βράδυ, αλλά όχι στις 10 και 10. Συγκεκριμένα τον σκότωσαν στις δέκα και τέταρτο τη νύχτα της 14ης Απριλίου 1865 ενώ βρισκόταν στο θέατρο.
Αντίστοιχα έχουν εμπλακεί και άλλα ονόματα, όπως αυτό ενός άλλου Αμερικανού Προέδρου, του Τζον Κένεντι ή του διάσημου κληρικού και πολιτικού ακτιβιστή Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.
Κανένας απ' τους δύο, όμως, δεν δολοφονήθηκε στις 10:10. Ο μεν Κένεντι πυροβολήθηκε στις δώδεκα και μισή το μεσημέρι, ενώ ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ λίγο μετά τις 6 το απόγευμα.
Άλλος μύθος συνδέει την ώρα που δείχνουν τα ρολόγια στις διαφημίσεις με τις ρίψεις της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι. Και πάλι όμως και τα δύο αυτά γεγονότα συνέβησαν σε διαφορετική ώρα.
Τότε πως προέκυψε η ώρα αυτή;
Στις περισσότερες διαφημίσεις που έχουν εμφανιστεί ρολόγια χειρός, η ώρα δείχνει 10:10; 
Η επιλογή της συγκεκριμένης ώρας γίνεται καθαρά για αισθητικούς λόγους και έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα.
Καταρχάς, δίνει μια αίσθηση συμμετρίας η οποία θεωρείται από τους διαφημιστές ότι κάνει το προϊόν πιο ελκυστικό στους υποψήφιους αγοραστές.
Επίσης, εκείνη την ώρα οι δύο δείκτες πλαισιώνουν ωραία το λογότυπο της εκάστοτε εταιρίας, το οποίο συνήθως βρίσκεται στο πάνω μέρος του καντράν κάτω από το 12.
Άλλες ρυθμίσεις, όπως π.χ. η ημερομηνία, βρίσκονται συνήθως στις θέσεις 3, 6 ή 9, οι οποίες με τη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν παρεμποδίζονται και φαίνονται κανονικά.
Σύμφωνα με μια άλλη άποψη, το άνοιγμα των δεικτών στις θέσεις αυτές μοιάζει με χαμόγελο και με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα στους υποψήφιους αγοραστές.
Μάλιστα πολλές εταιρίες για να διαφοροποιηθούν δεν δείχνουν ακριβώς δέκα και δέκα. Κάποιες επιλέγουν την ώρα 10:09 ή 10:08. Ο λόγος, κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι.
Στην πραγματικότητα η ώρα αυτή είναι ακόμη πιο… συμμετρική από την 10:10 μιας και στα δέκα λεπτά ο δείκτης της ώρας έχει μετακινηθεί κατά 1/6 προς το 11.
Τελευταία κάποιοι διαφημιστές επιλέγουν οι δείκτες να δείχνουν δύο παρά δέκα, το οποίο οπτικά είναι πανομοιότυπο με το 10:10.


Πηγή: coolweb.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου