Αποκαρδιωτική η εικόνα στα χωριά κατά το μήκος της Εθνικής οδού Αντιρρίου-Ιωαννίνων – Αργός «θάνατος» για τους απεγνωσμένους επιχειρηματίες.
Το iAitoloakarnania.gr έκανε ένα οδοιπορικό στα χωριά της Αιτωλοακαρνανίας που πλήττονται άμεσα από την παραλαβή της Ιονίας οδού.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, σε παλιότερες δημοσιεύσεις έχουμε αναφέρει τα οφέλη της Ιονίας οδού, δηλαδή την ασφάλεια των ταξιδιωτών, την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και την ευκολότερη πρόσβαση των επισκεπτών στο νομό της Αιτωλοακαρνανίας.
Ωστόσο, οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν αρχίσει να βγαίνουν στην επιφάνεια με τους δρόμους των χωριών να μοιάζουν με «έρημη πόλη» και οι ημέρες που υποδέχονταν χιλιάδες διερχόμενους σε καθημερινή βάση από την Ήπειρο, την Πελοπόννησο και την Φωκίδα αποτελούν πια παρελθόν.
Κυρίως τα Χάνια Γαβρολίμνης, το Περιθώρι, το Ευηνοχώρι, το Κεφαλόβρυσο, το Ρίβιο, η Αμφιλοχία, το Λουτρό και άλλοι σταθμοί, έχουν οικονομικά μαραζώσει με τη παράδοση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και με τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών να προτιμούν την Ιόνια οδό.
Οι επαγγελματίες που επιβίωναν χάρη στα εστιατόρια, στα πρατήρια καυσίμων, στις καφετέριες και κάθε είδους καταστήματος, εν μια νυκτί είδαν τους τζίρους να κατρακυλούν και το μεροκάματο να βγαίνει με το… σταγονόμετρο.
Σύμφωνα με την έως τώρα αποκαρδιωτική εικόνα, οι επιχειρηματίες προβλέπουν ότι θα επέλθουν κι άλλα «λουκέτα» αφού η διέλευση αυτοκινήτων έχει εντελώς περιοριστεί και τα μαγαζιά δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Μάλιστα, από αυτό το γεγονός ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων θα χάσουν τη δουλειά τους.
Εκτός των μεγάλων χωριών, υπάρχουν και μικροί οικισμοί-σταθμοί που κατά το μήκος της Εθνικής οδού πωλούν εμπορεύματα, τοπικά προϊόντα, αλλά και διέθεταν όμορφα στέκια για μια μικρή ανάσα. Οι κάτοικοι ήδη θεωρούν ότι η Ιόνια οδός κατέστρεψε τα χωριά τους και ότι ακόμη δεν έχουν εμφανιστεί οι αρνητικές συνέπειες του νέου αυτοκινητόδρομου που στέλνει πλέον τους οδηγούς εύκολα στον προορισμό τους περνώντας έξω από τα χωριά της Αιτωλοακαρνανίας.
Ένας επιχειρηματίας από το Περιθώρι αποκαλύπτει: «Θα θυμάστε παλιά τι γίνονταν τέτοια εποχή από αυτοκίνητα. Πλέον, έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των περαστικών και έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση. Γενικά δεν είμαι απαισιόδοξος αλλά βλέπω ότι αυτή η όμορφη στάση μετά τη Γέφυρα θα σβήσει κάποια στιγμή»
Ένας επιχειρηματίας από το Ρίβιο μας εξηγεί: «Μετά τη σύνδεση Κεφαλόβρυσο-Κουβαρά μειώθηκε αισθητά η διέλευση οχημάτων γεγονός που μας οδήγησε αναπόφευκτα στο «λουκέτο» της επιχείρησης».
Το iAitoloakarnania.gr έκανε ένα οδοιπορικό στα χωριά της Αιτωλοακαρνανίας που πλήττονται άμεσα από την παραλαβή της Ιονίας οδού.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, σε παλιότερες δημοσιεύσεις έχουμε αναφέρει τα οφέλη της Ιονίας οδού, δηλαδή την ασφάλεια των ταξιδιωτών, την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και την ευκολότερη πρόσβαση των επισκεπτών στο νομό της Αιτωλοακαρνανίας.
Ωστόσο, οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν αρχίσει να βγαίνουν στην επιφάνεια με τους δρόμους των χωριών να μοιάζουν με «έρημη πόλη» και οι ημέρες που υποδέχονταν χιλιάδες διερχόμενους σε καθημερινή βάση από την Ήπειρο, την Πελοπόννησο και την Φωκίδα αποτελούν πια παρελθόν.
Κυρίως τα Χάνια Γαβρολίμνης, το Περιθώρι, το Ευηνοχώρι, το Κεφαλόβρυσο, το Ρίβιο, η Αμφιλοχία, το Λουτρό και άλλοι σταθμοί, έχουν οικονομικά μαραζώσει με τη παράδοση του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και με τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών να προτιμούν την Ιόνια οδό.
Οι επαγγελματίες που επιβίωναν χάρη στα εστιατόρια, στα πρατήρια καυσίμων, στις καφετέριες και κάθε είδους καταστήματος, εν μια νυκτί είδαν τους τζίρους να κατρακυλούν και το μεροκάματο να βγαίνει με το… σταγονόμετρο.
Οικονομική καθίζηση
Ένα μήνα μετά τη παραλαβή της Ιονίας οδού, οι επιχειρηματίες των χωριών της Εθνικής οδού Αντιρρίου-Ιωαννίνων έκαναν ένα πρώιμο απολογισμό και είδαν σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016 οι τζίροι να σημειώνουν μειώσεις έως και 70%, ενώ σε πολλές περιπτώσεις απεγνωσμένοι επιχειρηματίες να οδηγούνται σε κλείσιμο του καταστήματος.Σύμφωνα με την έως τώρα αποκαρδιωτική εικόνα, οι επιχειρηματίες προβλέπουν ότι θα επέλθουν κι άλλα «λουκέτα» αφού η διέλευση αυτοκινήτων έχει εντελώς περιοριστεί και τα μαγαζιά δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Μάλιστα, από αυτό το γεγονός ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων θα χάσουν τη δουλειά τους.
Εκτός των μεγάλων χωριών, υπάρχουν και μικροί οικισμοί-σταθμοί που κατά το μήκος της Εθνικής οδού πωλούν εμπορεύματα, τοπικά προϊόντα, αλλά και διέθεταν όμορφα στέκια για μια μικρή ανάσα. Οι κάτοικοι ήδη θεωρούν ότι η Ιόνια οδός κατέστρεψε τα χωριά τους και ότι ακόμη δεν έχουν εμφανιστεί οι αρνητικές συνέπειες του νέου αυτοκινητόδρομου που στέλνει πλέον τους οδηγούς εύκολα στον προορισμό τους περνώντας έξω από τα χωριά της Αιτωλοακαρνανίας.
Μαρτυρίες
Ένας επιχειρηματίας με εστιατόριο από την Αμφιλοχία τονίζει: «Οι παλιές καλές εποχές της Αμφιλοχίας τελείωσαν. Μερικές φορές κάθομαι στο δρόμο παρατηρώ να περνά αυτοκίνητο μετά από μια ώρα. Σίγουρα οι τζίροι μας έχουν μειωθεί και όλοι εδώ πέρα βράζουμε στο ίδιο καζάνι. Είναι ένας αργός θάνατος και δεν υπάρχει σωτηρία. Για να αλλάξει κάτι ριζικά, ή η Αμφιλοχία θα πρέπει να γίνει Μονακό ή εμείς θα περιοριστούμε και θα μείνουμε οι μισοί. Πολλοί λένε ότι βγάλαμε ένα σωρό λεφτά τόσα χρόνια. Οικογενειάρχες είμαστε και με μόχθο βγάζαμε το μεροκάματο και βγάζανε χαρτζιλίκι 2-3 παιδιά του χωριού. Βιοπαλαιστές είμαστε, δε γίναμε πλούσιοι, μη τρελαθούμε».Ένας επιχειρηματίας από το Περιθώρι αποκαλύπτει: «Θα θυμάστε παλιά τι γίνονταν τέτοια εποχή από αυτοκίνητα. Πλέον, έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των περαστικών και έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση. Γενικά δεν είμαι απαισιόδοξος αλλά βλέπω ότι αυτή η όμορφη στάση μετά τη Γέφυρα θα σβήσει κάποια στιγμή»
Ένας επιχειρηματίας από το Ρίβιο μας εξηγεί: «Μετά τη σύνδεση Κεφαλόβρυσο-Κουβαρά μειώθηκε αισθητά η διέλευση οχημάτων γεγονός που μας οδήγησε αναπόφευκτα στο «λουκέτο» της επιχείρησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου