Κάτι παραπάνω από επιτυχημένη θα πρέπει να θεωρείται η διήμερη παράσταση που έδωσε το χορευτικό τμήμα του Δήμου Πατρέων στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου με τίτλο "Αναμοχλεύοντας". Ήταν μια εντυπωσιακή προσπάθεια για προσέγγιση στην δημιουργικότητα του ερασιτέχνη σαν φυσικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και προμετωπίδα απέναντι στην άκρατη εμπορευματοποίηση, τροφέα της βαρβαρότητας και του εκφασισμού της ζωής μας.
Με οδηγό την μοναδικότητα του λαϊκού μας χορού, της μουσικής και της λαϊκής ποίησης οι χορευτές μας ταξίδεψαν σε ιστορικές μνήμες, άλλες προς αποφυγή και άλλες σε φωτεινά παραδείγματα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Πάνω από 600 μικροί και μεγάλοι χορευτές – τριες παρέλασαν από την σκηνή του συνεδριακού κέντρου του πανεπιστημίου Πατρών παρουσιάζοντας λαϊκούς χορούς και χορογραφίες σε μια συνεχή εναλλαγή με τα μουσικά ακούσματα από τα όργανα και τους τραγουδιστές – τριες της ορχήστρας καταθέτοντας την ψυχή τους φωνάζοντας με τα βήματά τους, τα τραγούδια τους, τα γέλια τους, τις φωνές τους ότι ο ερασιτέχνης είναι δω ότι η ερασιτεχνική δημιουργία είναι η προοπτική και το μέλλον.
Το σημαντικό στην όλη ιστορία του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πάτρας είναι ότι κανείς ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ & ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. «Οπαδοί της ερασιτεχνικής δημιουργίας δεν θεωρούμε τον λαϊκό μας χορό και γενικότερα τον λαϊκό μας πολιτισμό εμπορεύσιμο είδος. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΠΟΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ» όπως οι ίδιοι λένε. Ακούραστοι οι δάσκαλοι, οι δόκιμοι δάσκαλοι όλα τα παιδιά μικρά και μεγάλα του Χορευτικού του Δήμου Πάτρας αλλά και οι γονείς τους για ένα ολόκληρο χρόνο αλλά και καθημερινή πρόβα τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες κατάφεραν με την δουλειά τους να ενθουσιάσουν την κατάμεστη από κόσμο και τις δύο μέρες κεντρική αίθουσα του συνεδριακού. Ένας κόσμος που ξεπέρασε τις δυόμιση χιλιάδες (2500) απόλαυσε δύο παραστάσεις με διαφορετικά άτομα και διαφορετικούς χορούς και χορογραφίες στην κάθε παράσταση. Με το παρατεταμένο χειροκρότημά του αποθέωσε την προσπάθεια όλων των συντελεστών δίνοντάς τους την δύναμη για την δύσκολη συνέχεια της προσπάθειάς τους.
Σημείο αναφοράς ήταν η νεοδημιουργημένη ορχήστρα του Χορευτικού η οποία ζέστανε με τις μελωδίες της τις 2 βραδιές. Μαέστρος στην ορχήστρα ήταν η Δήμητρα Αψώμοτου.
Χορογραφίες Χρήστος Γιαννόπουλος. Την επιμέλεια των φορεσιών έκανε η ομάδα βεστιαρίου Μίμης Πολυγένης (υπεύθυνος) Ντίνα Παναγιωτοπούλου - Φένια Λυριντζή Επιμέλεια αφίσσας και ηλεκτρονικής προβολής Καραδήμας Δημήτρης. Την γενική επιμέλεια της παράστασης είχε ο υπεύθυνος του χορευτικού Χρήστος Γιαννόπουλος.
Οι περιοχές που παρουσιάστηκαν αναλυτικά το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Σεπτέμβρη ήταν οι εξής:
Σάββατο13.09.2014
1. Έναρξη Ορχήστρα
2. Κύπρος (διδασκαλία: Νικόλας Ταντής)
3. Τζιά (διδασκαλία: Πέπη Ντάνου - Νίκος Μπαριάμης)
4. Ορχήστρα
5. Πουσνίτσα ( διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος) 6. Χαλκιδική (διδασκαλία: Ρέα Μαυρόγιαννη)
7. Φωτιές (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κωστάτζα Κοσμάτου)
8. Ορχήστρα
9. Πελοπόννησος (διδασκαλία: Μαριάνα Σδρούλια - Άρτεμης Τερζή)
10. Κόρη Ελένη (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
11. Ορχήστρα
12. Κρήτη (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Γιάννης Ντάνος)
13. Κουλουριαστός (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
14. Ορχήστρα
15. Αν. Ρωμυλία (διδασκαλία: Ελένη Μαρίνη - Θωμάς Τσάλιος)
16. Λαϊκά (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
Κυριακή14.09.2014
1. Έναρξη Ορχήστρα
2. Συγκαθιστός (διδασκαλία: Γιάννης Τοπάλης)
3. Τσάμικος (διδασκαλία: Δημήτρης Διαμαντόπουλος)
4. Πόντος (διδασκαλία: Σταυρούλα Ζαρνάβαλου - Γιώργος Μαγιάκης)
5. Τσέστος (διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος)
6. Φωτιές (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κωστάτζα Κοσμάτου)
7. Ορχήστρα
8. Αιγαίο (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κατερίνα Σέρβου - Βάσω Βαγενά - Φένια Λυριντζή)
9. Καλαματιανό (διδασκαλία: Δημήτρης Διαμαντόπουλος)
10. Ορχήστρα
11. Κύπρος (διδασκαλία: Νικόλας Ταντής)
12. Εύβοια (διδασκαλία: Σεμίνα Χρονοπούλου - Μαριάνα Σδρούλια)
13. Ορχήστρα
14. Κρήτη (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Γιάννης Ντάνος)
15. Ορχήστρα
16. Κεφαλονιά (διδασκαλία: Ζαρνάβαλου Σταυρούλα - Χρήστος Γιαννόπουλος)
17. Λαϊκά (διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος)
Με οδηγό την μοναδικότητα του λαϊκού μας χορού, της μουσικής και της λαϊκής ποίησης οι χορευτές μας ταξίδεψαν σε ιστορικές μνήμες, άλλες προς αποφυγή και άλλες σε φωτεινά παραδείγματα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Πάνω από 600 μικροί και μεγάλοι χορευτές – τριες παρέλασαν από την σκηνή του συνεδριακού κέντρου του πανεπιστημίου Πατρών παρουσιάζοντας λαϊκούς χορούς και χορογραφίες σε μια συνεχή εναλλαγή με τα μουσικά ακούσματα από τα όργανα και τους τραγουδιστές – τριες της ορχήστρας καταθέτοντας την ψυχή τους φωνάζοντας με τα βήματά τους, τα τραγούδια τους, τα γέλια τους, τις φωνές τους ότι ο ερασιτέχνης είναι δω ότι η ερασιτεχνική δημιουργία είναι η προοπτική και το μέλλον.
Το σημαντικό στην όλη ιστορία του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πάτρας είναι ότι κανείς ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ & ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. «Οπαδοί της ερασιτεχνικής δημιουργίας δεν θεωρούμε τον λαϊκό μας χορό και γενικότερα τον λαϊκό μας πολιτισμό εμπορεύσιμο είδος. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΠΟΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ» όπως οι ίδιοι λένε. Ακούραστοι οι δάσκαλοι, οι δόκιμοι δάσκαλοι όλα τα παιδιά μικρά και μεγάλα του Χορευτικού του Δήμου Πάτρας αλλά και οι γονείς τους για ένα ολόκληρο χρόνο αλλά και καθημερινή πρόβα τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες κατάφεραν με την δουλειά τους να ενθουσιάσουν την κατάμεστη από κόσμο και τις δύο μέρες κεντρική αίθουσα του συνεδριακού. Ένας κόσμος που ξεπέρασε τις δυόμιση χιλιάδες (2500) απόλαυσε δύο παραστάσεις με διαφορετικά άτομα και διαφορετικούς χορούς και χορογραφίες στην κάθε παράσταση. Με το παρατεταμένο χειροκρότημά του αποθέωσε την προσπάθεια όλων των συντελεστών δίνοντάς τους την δύναμη για την δύσκολη συνέχεια της προσπάθειάς τους.
Σημείο αναφοράς ήταν η νεοδημιουργημένη ορχήστρα του Χορευτικού η οποία ζέστανε με τις μελωδίες της τις 2 βραδιές. Μαέστρος στην ορχήστρα ήταν η Δήμητρα Αψώμοτου.
Χορογραφίες Χρήστος Γιαννόπουλος. Την επιμέλεια των φορεσιών έκανε η ομάδα βεστιαρίου Μίμης Πολυγένης (υπεύθυνος) Ντίνα Παναγιωτοπούλου - Φένια Λυριντζή Επιμέλεια αφίσσας και ηλεκτρονικής προβολής Καραδήμας Δημήτρης. Την γενική επιμέλεια της παράστασης είχε ο υπεύθυνος του χορευτικού Χρήστος Γιαννόπουλος.
Οι περιοχές που παρουσιάστηκαν αναλυτικά το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Σεπτέμβρη ήταν οι εξής:
Σάββατο13.09.2014
1. Έναρξη Ορχήστρα
2. Κύπρος (διδασκαλία: Νικόλας Ταντής)
3. Τζιά (διδασκαλία: Πέπη Ντάνου - Νίκος Μπαριάμης)
4. Ορχήστρα
5. Πουσνίτσα ( διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος) 6. Χαλκιδική (διδασκαλία: Ρέα Μαυρόγιαννη)
7. Φωτιές (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κωστάτζα Κοσμάτου)
8. Ορχήστρα
9. Πελοπόννησος (διδασκαλία: Μαριάνα Σδρούλια - Άρτεμης Τερζή)
10. Κόρη Ελένη (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
11. Ορχήστρα
12. Κρήτη (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Γιάννης Ντάνος)
13. Κουλουριαστός (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
14. Ορχήστρα
15. Αν. Ρωμυλία (διδασκαλία: Ελένη Μαρίνη - Θωμάς Τσάλιος)
16. Λαϊκά (διδασκαλία: Χρήστος Γιαννόπουλος)
Κυριακή14.09.2014
1. Έναρξη Ορχήστρα
2. Συγκαθιστός (διδασκαλία: Γιάννης Τοπάλης)
3. Τσάμικος (διδασκαλία: Δημήτρης Διαμαντόπουλος)
4. Πόντος (διδασκαλία: Σταυρούλα Ζαρνάβαλου - Γιώργος Μαγιάκης)
5. Τσέστος (διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος)
6. Φωτιές (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κωστάτζα Κοσμάτου)
7. Ορχήστρα
8. Αιγαίο (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Κατερίνα Σέρβου - Βάσω Βαγενά - Φένια Λυριντζή)
9. Καλαματιανό (διδασκαλία: Δημήτρης Διαμαντόπουλος)
10. Ορχήστρα
11. Κύπρος (διδασκαλία: Νικόλας Ταντής)
12. Εύβοια (διδασκαλία: Σεμίνα Χρονοπούλου - Μαριάνα Σδρούλια)
13. Ορχήστρα
14. Κρήτη (διδασκαλία: Ιωάννα Ζιάκου - Γιάννης Ντάνος)
15. Ορχήστρα
16. Κεφαλονιά (διδασκαλία: Ζαρνάβαλου Σταυρούλα - Χρήστος Γιαννόπουλος)
17. Λαϊκά (διδασκαλία:Χρήστος Γιαννόπουλος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου