Του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ – προέδρου ΧΡΙ.Κ.Α.
Η Πάτρα και η Αχαΐα αποτελούν την πύλη της χώρας μας προς την Ευρώπη και τις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης. Πλην όμως, όπως δυστυχώς όλοι γνωρίζουν η περιοχή αυτή έχει υποστεί επί 35 χρόνια τις δραματικές επιπτώσεις της αποβιομηχάνισης και της εγκατάλειψης από κάθε πιθανή στήριξη της Ελληνικής Πολιτείας.
Είναι ωσάν το Ελληνικό κράτος να μην υπολογίζει και να λογαριάζει την ύπαρξη της τρίτης μεγαλύτερης πληθυσμιακά Ελληνικής πόλης, η οποία κάθε χρόνο χάνει ένα τεράστιο αριθμό του ενεργού πληθυσμού της και της νεολαίας της η οποία μεταναστεύει δυστυχώς πλέον με κατεύθυνση το εξωτερικό.
Και όμως αυτή η περιοχή έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα και φυσικές ομορφιές για να την κατατάξουν ως πρωτοπόρο τόσο στον Τομέα του τουρισμού αλλά και των νέων τεχνολογιών. Μια πίστα αγώνων που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες του εξωτερικού αναμφισβήτητα θα αποτελούσε κόσμημα και πηγή πλούτου για την Ελλάδα. Ο λόγος για το αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας Πατρών, ένα έργο που πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Formula 1 και εφόσον οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας επιτέλους σκεφτούν στρατηγικά και όχι μυωπικά, στο μέλλον θα φιλοξενήσει gran pri της μεγαλύτερης διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η πίστα της Χαλανδρίτσας είναι ένα έργο που κυοφορείται εδώ και 15 χρόνια. Τώρα ήρθε επιτέλους η ώρα η κατασκευή της να μπει στην τελική ευθεία. Μη ξεχνούμε ότι πρόκειται για επένδυση με χρηματοδότηση προερχόμενη από ιδιωτικά κεφάλαια και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά κονδύλια που έχει μελετηθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές της Formula 1, των αγώνων μοτοσικλέτας MotoGP, καθώς και διεθνών αγώνων καρτ.
Η εγγύτητα της Πάτρας όμως στην Ιταλία και στην υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη είναι το μεγάλο πλεονέκτημα και πηγή εσόδων αφού η πίστα μπορεί να αποτελέσει ένα μόνιμο χώρο δοκιμών των μεγάλων εργοστασιακών ομάδων και λοιπών εταιρικών κολοσσών της αυτοκίνησης.
Ανάμεσα στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Χαλανδρίτσας είναι οι κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής, η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία αλλά και τα χαμηλά κόστη ενοικίασης. Οι ομάδες της F1 πληρώνουν 20.000 ευρώ την ημέρα για να νοικιάσουν την πίστα της Μόντσα στην Ιταλία.
Για τη βιωσιμότητα του έργου ο κρίσιμος παράγοντας είναι φυσικά τα έσοδα. Αυτά θα προέλθουν από ελληνικούς και διεθνείς αγώνες, από δικαιώματα συμμετοχών σε αυτούς, από τις ενοικιάσεις της πίστας και των καταστημάτων, από τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις κ.λπ.
Η λειτουργία της πίστας θα έχει θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής, καθώς θα αναπτυχθούν περιφερειακές επιχειρήσεις που θα σχετίζονται με τα μηχανοκίνητα σπορ (π.χ. συνεργεία, εμπορία ανταλλακτικών κτλ).
Ο τουρισμός παντός τύπου αναμφισβήτητα θα βρεθεί στο επίκεντρο, αφού η Χαλανδρίτσα βρίσκεται κοντά σε τρεις δημοφιλείς προορισμούς, την Ολυμπία, την Επίδαυρο και τους Δελφούς, ενώ φυσικά ολόκληρη η Πελοπόννησος, η Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά θα αναβαθμίσουν την ποιότητα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος τους.
Το project είναι μελετημένο εδώ και χρόνια και μπορεί να δημιουργηθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο στρεμμάτων, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπάρτολι, τεχνικό διευθυντή της πίστας της Μόντσα, ενώ η προσαρμογή της στις νεότερες προδιαγραφές της F1 αλλά στο ελληνικό νομικό πλαίσιο -που δημιουργήθηκε μόλις το 2007- έγινε από τον Βέλγο Πιερ Αμπάντ.
Σύμφωνα με το επιτελείο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά βασικός στόχος της Κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη και η εξωστρέφεια που στην πράξη αποδεικνύονται όχι μέσω αριθμών, αλλά κυρίως μέσω επενδύσεων στην πραγματική οικονομία. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ακριβώς αυτό το πράγμα για μια περιοχή πραγματικά αδικημένη από το κεντρικό κράτος.
Η Ελληνική Πολιτεία πρέπει επιτέλους να βάλει ένα φραγμό στην υδροκεφαλική ανάπτυξη της οικονομίας και να δώσει ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Το μοντέλο της εγκατάλειψης της ελληνικής περιφέρειας είναι εξάλλου όπως έχει επισημανθεί από τεχνοκράτες ένας από τους βασικότερους παράγοντες που οδήγησαν στην κρίση.
Υπενθυμίζεται ότι έχει δοθεί ήδη η έγκριση για την επένδυση και την δημιουργία του έργου που είχε δοθεί περίπου πριν από ενάμιση χρόνο από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την επένδυση και η οποία ισχύει.
Να λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό και μια μεγαλειώδη ευκαιρία να γίνει πράξη αυτή η σοβαρή αναπτυξιακή πρόταση η οποία θα δώσει πνοή ζωής, ευημερίας και πρεστίζ όχι μόνο σε μία, αλλά σε ΔΥΟ Περιφέρειες της χώρας μας.
Ας μην ξεχνούμε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελούν δυο από τις φτωχότερες περιοχές (regions) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το αυτοκινητοδρόμιο Χαλανδρίτσας Πατρών είναι ένα τόσο καίριο έργο για την ανάπτυξη δυο μεγάλων Περιφερειών όπως η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα με σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα, και δεν πρέπει για ακόμη μια φορά η Ελληνική Περιφέρεια να πέσει θύμα των «γνωστών» ιδιοτελών συμφερόντων που ενδιαφέρονται μόνο για το προσωπικό τους όφελος και η Πολιτεία δεν πρέπει να αδιαφορεί διευκολύνοντας τους.
Η Πάτρα και η Αχαΐα αποτελούν την πύλη της χώρας μας προς την Ευρώπη και τις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης. Πλην όμως, όπως δυστυχώς όλοι γνωρίζουν η περιοχή αυτή έχει υποστεί επί 35 χρόνια τις δραματικές επιπτώσεις της αποβιομηχάνισης και της εγκατάλειψης από κάθε πιθανή στήριξη της Ελληνικής Πολιτείας.
Είναι ωσάν το Ελληνικό κράτος να μην υπολογίζει και να λογαριάζει την ύπαρξη της τρίτης μεγαλύτερης πληθυσμιακά Ελληνικής πόλης, η οποία κάθε χρόνο χάνει ένα τεράστιο αριθμό του ενεργού πληθυσμού της και της νεολαίας της η οποία μεταναστεύει δυστυχώς πλέον με κατεύθυνση το εξωτερικό.
Και όμως αυτή η περιοχή έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα και φυσικές ομορφιές για να την κατατάξουν ως πρωτοπόρο τόσο στον Τομέα του τουρισμού αλλά και των νέων τεχνολογιών. Μια πίστα αγώνων που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες του εξωτερικού αναμφισβήτητα θα αποτελούσε κόσμημα και πηγή πλούτου για την Ελλάδα. Ο λόγος για το αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας Πατρών, ένα έργο που πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Formula 1 και εφόσον οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας επιτέλους σκεφτούν στρατηγικά και όχι μυωπικά, στο μέλλον θα φιλοξενήσει gran pri της μεγαλύτερης διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η πίστα της Χαλανδρίτσας είναι ένα έργο που κυοφορείται εδώ και 15 χρόνια. Τώρα ήρθε επιτέλους η ώρα η κατασκευή της να μπει στην τελική ευθεία. Μη ξεχνούμε ότι πρόκειται για επένδυση με χρηματοδότηση προερχόμενη από ιδιωτικά κεφάλαια και ευρωπαϊκά αναπτυξιακά κονδύλια που έχει μελετηθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές της Formula 1, των αγώνων μοτοσικλέτας MotoGP, καθώς και διεθνών αγώνων καρτ.
Η εγγύτητα της Πάτρας όμως στην Ιταλία και στην υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη είναι το μεγάλο πλεονέκτημα και πηγή εσόδων αφού η πίστα μπορεί να αποτελέσει ένα μόνιμο χώρο δοκιμών των μεγάλων εργοστασιακών ομάδων και λοιπών εταιρικών κολοσσών της αυτοκίνησης.
Ανάμεσα στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Χαλανδρίτσας είναι οι κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής, η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία αλλά και τα χαμηλά κόστη ενοικίασης. Οι ομάδες της F1 πληρώνουν 20.000 ευρώ την ημέρα για να νοικιάσουν την πίστα της Μόντσα στην Ιταλία.
Για τη βιωσιμότητα του έργου ο κρίσιμος παράγοντας είναι φυσικά τα έσοδα. Αυτά θα προέλθουν από ελληνικούς και διεθνείς αγώνες, από δικαιώματα συμμετοχών σε αυτούς, από τις ενοικιάσεις της πίστας και των καταστημάτων, από τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις κ.λπ.
Η λειτουργία της πίστας θα έχει θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής, καθώς θα αναπτυχθούν περιφερειακές επιχειρήσεις που θα σχετίζονται με τα μηχανοκίνητα σπορ (π.χ. συνεργεία, εμπορία ανταλλακτικών κτλ).
Ο τουρισμός παντός τύπου αναμφισβήτητα θα βρεθεί στο επίκεντρο, αφού η Χαλανδρίτσα βρίσκεται κοντά σε τρεις δημοφιλείς προορισμούς, την Ολυμπία, την Επίδαυρο και τους Δελφούς, ενώ φυσικά ολόκληρη η Πελοπόννησος, η Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά θα αναβαθμίσουν την ποιότητα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος τους.
Το project είναι μελετημένο εδώ και χρόνια και μπορεί να δημιουργηθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο στρεμμάτων, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπάρτολι, τεχνικό διευθυντή της πίστας της Μόντσα, ενώ η προσαρμογή της στις νεότερες προδιαγραφές της F1 αλλά στο ελληνικό νομικό πλαίσιο -που δημιουργήθηκε μόλις το 2007- έγινε από τον Βέλγο Πιερ Αμπάντ.
Σύμφωνα με το επιτελείο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά βασικός στόχος της Κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη και η εξωστρέφεια που στην πράξη αποδεικνύονται όχι μέσω αριθμών, αλλά κυρίως μέσω επενδύσεων στην πραγματική οικονομία. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ακριβώς αυτό το πράγμα για μια περιοχή πραγματικά αδικημένη από το κεντρικό κράτος.
Η Ελληνική Πολιτεία πρέπει επιτέλους να βάλει ένα φραγμό στην υδροκεφαλική ανάπτυξη της οικονομίας και να δώσει ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Το μοντέλο της εγκατάλειψης της ελληνικής περιφέρειας είναι εξάλλου όπως έχει επισημανθεί από τεχνοκράτες ένας από τους βασικότερους παράγοντες που οδήγησαν στην κρίση.
Υπενθυμίζεται ότι έχει δοθεί ήδη η έγκριση για την επένδυση και την δημιουργία του έργου που είχε δοθεί περίπου πριν από ενάμιση χρόνο από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την επένδυση και η οποία ισχύει.
Να λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό και μια μεγαλειώδη ευκαιρία να γίνει πράξη αυτή η σοβαρή αναπτυξιακή πρόταση η οποία θα δώσει πνοή ζωής, ευημερίας και πρεστίζ όχι μόνο σε μία, αλλά σε ΔΥΟ Περιφέρειες της χώρας μας.
Ας μην ξεχνούμε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελούν δυο από τις φτωχότερες περιοχές (regions) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το αυτοκινητοδρόμιο Χαλανδρίτσας Πατρών είναι ένα τόσο καίριο έργο για την ανάπτυξη δυο μεγάλων Περιφερειών όπως η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα με σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα, και δεν πρέπει για ακόμη μια φορά η Ελληνική Περιφέρεια να πέσει θύμα των «γνωστών» ιδιοτελών συμφερόντων που ενδιαφέρονται μόνο για το προσωπικό τους όφελος και η Πολιτεία δεν πρέπει να αδιαφορεί διευκολύνοντας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου