Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Ποια η εικόνα της Ελλάδας

Σύμφωνα με τις στατιστικές του 2016 για την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε σήμερα η Επιτροπή, το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25 500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ότι το 2015 και 6 000 λιγότεροι από ότι το 2010. Άλλοι 135 000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής.
Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19%. Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020. Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης.
Οι πιθανότητες που έχει κάποιος να σκοτωθεί σε σύγκρουση ποικίλλουν μεταξύ των κρατών μελών. Μολονότι το χάσμα μειώνεται κάθε χρόνο, οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά.
Το 2016 ήταν επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα βάσει νέου κοινού ορισμού· τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 80 % του πληθυσμού της ΕΕ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135 000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.

Διάσκεψη και άτυπο Συμβούλιο για την οδική ασφάλεια στη Μάλτα

Με αφορμή την πρόσφατη επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, η Επιτροπή διοργανώνει από κοινού με τη μαλτέζικη Προεδρία διάσκεψη των ενδιαφερόμενων μερών και υπουργική διάσκεψη στη Μάλτα στις 28 και 29 Μαρτίου 2017.
Σε αυτή τη διήμερη εκδήλωση θα συμμετάσχουν εμπειρογνώμονες, ενδιαφερόμενα μέρη και φορείς χάραξης πολιτικής του τομέα της οδικής ασφάλειας και είναι μια ευκαιρία να συζητηθεί η τρέχουσα κατάσταση στον τομέα της οδικής ασφάλειας, καθώς και τα επόμενα βήματα για τη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Στο πλαίσιο της υπουργικής διάσκεψης θα εγκριθεί διακήρυξη για την οδική ασφάλεια.

Παράρτημα

Θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων

Προκαταρκτικές στατιστικές ανά χώρα για το 2016[1]



2010
2015
2016
2015 - 2016[2]
2010 - 2016
Βέλγιο
77
65
56
-13 %
-24 %
Βουλγαρία
105
98
99
0 %
-9 %
Τσεχική Δημοκρατία
77
70
59
-16 %
-23 %
Δανία
46
31
37
18 %
-18 %
Γερμανία
45
43
39
-7 %
-12 %
Εσθονία
59
51
54
6 %
-10 %
Ιρλανδία
47
36
40
13 %
-11 %
Ελλάδα
112
73
75
2 %
-35 %
Ισπανία
53
36
37
2 %
-31 %
Γαλλία
64
54
54
0 %
-13 %
Κροατία
99
82
73
-12 %
-28 %
Ιταλία[3]
70
56
54
-5 %
-21 %
Κύπρος
73
67
54
*
-23 %
Λετονία
103
95
80
-16 %
-28 %
Λιθουανία
95
83
65
-22 %
-37 %
Λουξεμβούργο
64
64
52
*
-6 %
Ουγγαρία
74
65
62
-6 %
-18 %
Μάλτα
36
26
51
*
69 %
32
31
33
4 %
3 %
Αυστρία
66
56
49
-11 %
-23 %
Πολωνία
102
77
79
2 %
-23 %
Πορτογαλία
80
57
54
-10 %
-40 %
Ρουμανία
117
95
97
1 %
-19 %
Σλοβενία
67
58
63
8 %
-6 %
Σλοβακία
65
57
50
-12 %
-22 %
Φινλανδία
51
49
45
-6 %
-8 %
Σουηδία
28
27
27
2 %
-1 %
Ηνωμένο Βασίλειο[4]
30
28
28
1 %
-4 %
ΕΕ
63
51,5
50
-2 %
-19 %

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου