ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟΥ 78
Αρνητικοί είναι οι Ελληνες, μετά από είκοσι χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, στις ερωτήσεις της ανάλυσης του Τακτικού Ευρωβαρόμετρου 78, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο διάστημα μεταξύ της 3ης Νοεμβρίου και της 18ης Νοεμβρίου 2012, αν έχουν ωφεληθεί από τα επιτεύγματά της. Συγκεντρώνουν σε όλα τα θέματα τα υψηλότερα ποσοστά του συνολικού ευρωπαϊκού δείγματος.
Θεωρούν τους ελέγχους στα σύνορα λίγους ή ανύπαρκτους. Δεν θεωρούν αξιοποιήσιμα τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τα βελτιωμένα δικαιώματα των Ευρωπαίων καταναλωτών όταν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες σε άλλη χώρα της ΕΕ. Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται και οι απαντήσεις για την εργασία, τη διαβίωση και τις σπουδές σε μια άλλη χώρα της ΕΕ. Επίσης παρά την εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας σε όλα τα κράτη μέλη, η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών φαίνεται να μην έχουν ωφεληθεί από τη λήψη σχετικής ιατρικής βοήθειας σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Στις μετακινήσεις το ελληνικό ποσοστό είναι το δεύτερο υψηλότερο αρνητικό που καταγράφει η έρευνα μετά από αυτό της Ουγγαρίας (HU 78%-EL 77%-EU27 54%). Μόνο ένας στους πέντε Ελληνες ερωτηθέντες αισθάνεται ωφελημένος από τη μείωση των ελέγχων στα σύνορα και συνεπώς από τη διευκόλυνση στις μετακινήσεις τους (EL 22%-EU27 41%). Για τα προϊόντα που αγοράζουν το ελληνικό ποσοστό είναι το υψηλότερο της κοινής γνώμης της ΕΕ (HU 89%- ES 83% - PT 83% - EU27 73%). Η ίδια αρνητική απάντηση ισχύει για τα χαμηλότερα επικοινωνιακά έξοδα που έχει εξασφαλίσει για τους καταναλωτές η ενιαία αγορά όταν χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο σε άλλη χώρα της ΕΕ (ES 88% - HU 84%- EL 83% - EU27 68%). Για τις πτήσεις που είναι οι φθηνότερες και με μεγαλύτερη ποικιλία (EL 80% - EU 68%). Στο ίδιο πλαίσιο αρνητικότητας κινούνται και οι απαντήσεις για την εργασία (EL 93% - EU27 83%), γιαβίωση (EL 89% - EU27 83%) και τις σπουδές (EL 92% - EU27 85%) σε μια άλλη χώρα της ΕΕ. Ακόμα, παρά την εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας σε όλα τα κράτη μέλη, η πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών δηλώνουν πως δεν έχουν ωφεληθεί από τη λήψη σχετικής ιατρικής βοήθειας σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα (HU 94% - FR 93% - EL 92% - EU27 82%).
Δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εθνικής ανάλυσης του Τακτικού Ευρωβαρόμετρου 78 Ειδικά για την Ελλάδα, καταδεικνύεται έλλειμμα ενημέρωσης της πλειονότητας της κοινής γνώμης σχετικά με τα ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα. Η τηλεόραση παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων ως το κυριότερο μέσο πληροφόρησης και ενημέρωσης για τα εθνικά (85%) και ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα (78%), ενώ το 67% των Ελλήνων επιλέγει τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα ως ένα σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης για πολιτικά ζητήματα.
Οι ερωτήσεις οι οποίες διατυπώθηκαν μέσω της έρευνας αφορούν στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, των επιτευγμάτων και οφελών που αποκομίζουν οι Ευρωπαίοι πολίτες από την ΕΕ. Επίσης, η έρευνα καταγράφει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την άποψη που έχουν οι ερωτηθέντες για τα δικαιώματά τους ως πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακόμα, οι πολίτες ερωτήθηκαν για την άποψή τους σχετικά με την "Πρωτοβουλία των Ευρωπαίων Πολιτών", τον τρόπο ενημέρωσης και τις πηγές πληροφόρησης για τα εθνικά και τα ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα, καθώς και για την παρουσίαση αυτών στα εθνικά ΜΜΕ. Δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εθνικής ανάλυσης του Τακτικού Ευρωβαρόμετρου 78 Ειδικά για την Ελλάδα, καταδεικνύεται έλλειμμα ενημέρωσης της πλειονότητας της κοινής γνώμης σχετικά με τα ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα. Η τηλεόραση παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων ως το κυριότερο μέσο πληροφόρησης και ενημέρωσης για τα εθνικά (85%) και ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα (78%), ενώ το 67% των Ελλήνων επιλέγει τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα ως ένα σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης για πολιτικά ζητήματα.
Ειδικά για την Ελλάδα, η εθνική ανάλυση του τακτικού Ευρωβαρόμετρου καταδεικνύει έλλειμμα ενημέρωσης της πλειονότητας της ελληνικής κοινής γνώμης σχετικά με τα ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα. Η τηλεόραση παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων ως το κυριότερο μέσο πληροφόρησης και ενημέρωσης για τα εθνικά (85%) και ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα (78%), ενώ το 67% των Ελλήνων επιλέγει τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα ως ένα σύγχρονο τρόπο ενημέρωσης για πολιτικά ζητήματα. Τέλος, οι Έλληνες σε ποσοστό 54% (το υψηλότερο της έρευνας) δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται ότι είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα αποτελέσματα της εθνικής ανάλυσης του τακτικού Ευρωβαρόμετρου 78 μπορείτε να τα αναζητήσετε εδώ(1.13 Mb).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου