Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μεγάλη επένδυση ύψους 34 εκατομμυρίων ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την επέκταση της γραμμής τραμ στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, τον Πειραιά. Χάρη σε αυτή την επένδυση, θα αυξηθεί σε τεράστιο βαθμό η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς για πάνω από 500 000 μετακινούμενους εργαζόμενους και επισκέπτες. Θα κατασκευαστούν γραμμές τραμ μήκους 5,35 χιλιομέτρων προς δυσμάς, από τον σταθμό "Νέο Φάληρο" προς το λιμάνι του Πειραιά και το κέντρο της πόλης, καθώς και 13 σταθμοί τραμ. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 169 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Το έργο αποτελεί έργο προτεραιότητας, όπως έχει καθοριστεί από την Επιτροπή και τις ελληνικές αρχές, το οποίο θα βελτιώσει την ικανότητα σύνδεσης της περιοχής, ενώ θα παρέχει στους πολίτες καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες μετακίνησης. Ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015.
Η επένδυση χορηγείται μέσω του προγράμματος περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ για την περιφέρεια της Αττικής στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας "Ενίσχυση υποδομών προσπελασιμότητας – ενέργειας". Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα χρηματοδοτήσει 34 εκατ. ευρώ, εκ συνόλου 54,1 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος αρμόδιος για την Περιφερειακή Πολιτική, κ. Γιοχάνες Χαν, δήλωσε: "Το έργο είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα στην πορεία της προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και των επισκεπτών στην πόλη του Πειραιά, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες μετακίνησης και καθιστώντας ολόκληρη τη μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών ακόμη πιο ελκυστική για τους επενδυτές".
Η απόφαση συγχρηματοδότησης για το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της περιόδου προγραμματισμού 2007-2013.
Η συνολική χρηματοδότηση που έχει διατεθεί στην Ελλάδα βάσει της πολιτικής συνοχής το διάστημα 2007-2013 είναι περίπου 20,42 δισεκατομμύρια ευρώ, και 15,35 δισεκατομμύρια ευρώ για το διάστημα 2014-2020.
Η επένδυση χορηγείται μέσω του προγράμματος περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ για την περιφέρεια της Αττικής στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας "Ενίσχυση υποδομών προσπελασιμότητας – ενέργειας". Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα χρηματοδοτήσει 34 εκατ. ευρώ, εκ συνόλου 54,1 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος αρμόδιος για την Περιφερειακή Πολιτική, κ. Γιοχάνες Χαν, δήλωσε: "Το έργο είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς τα περιφερειακά ταμεία της ΕΕ μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα στην πορεία της προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και των επισκεπτών στην πόλη του Πειραιά, εξασφαλίζοντας ασφαλείς, βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες μετακίνησης και καθιστώντας ολόκληρη τη μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών ακόμη πιο ελκυστική για τους επενδυτές".
Ιστορικό:
Πρόκειται για μεγάλο έργο, δηλαδή έργο του οποίου η συνολική επένδυση (περιλαμβανομένου ΦΠΑ) υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου προϋποθέτει ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ έργα μικρότερης αξίας εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.Η απόφαση συγχρηματοδότησης για το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της περιόδου προγραμματισμού 2007-2013.
Η συνολική χρηματοδότηση που έχει διατεθεί στην Ελλάδα βάσει της πολιτικής συνοχής το διάστημα 2007-2013 είναι περίπου 20,42 δισεκατομμύρια ευρώ, και 15,35 δισεκατομμύρια ευρώ για το διάστημα 2014-2020.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου