Δεύτερες σκέψεις κάνουν στο Υπουργείο Υποδομών σχετικά με τη δημοπράτηση της κατασκευής του οδικού τμήματος «Πάτρα-Πύργος», η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 31 Μαρτίου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συσκέψεις μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη με τον αρμόδιο προϊστάμενο συγχρηματοδοτούμενων οδικών έργων, Γιάννη Καρνέση και στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών.
Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η πρόθεση του κ.Σπίρτζη να «σπάσει» στα δύο τη δημοπράτηση και κατά πόσον είναι εφικτό και δεν παρακωλύει τη διαδικασία. Όπως πληροφορήθηκε το patrisnews.com, η απάντηση ήταν ότι θεωρητικά ο «τεμαχισμός» είναι εφικτός, ωστόσο θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα τεχνικής (και όχι μόνο) φύσης λόγω της ιδιομορφίας των τμημάτων όπου θα κατασκευαστεί ο δρόμος, ενώ δεδομένη θεωρείται και η αύξηση του κόστους του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020 και το αρχικό κόστος έχει υπολογιστεί στα 443 εκατ. ευρώ συν 32 εκατ. ευρώ περίπου για συμπληρωματικές δαπάνες που αφορούν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.
Εάν τελικά δεν ακολουθηθεί η υπάρχουσα διαδικασία, τότε είναι σχεδόν σίγουρη η αναβολή της δημοπράτησης στις 31 Μαρτίου και η μετάθεσή της σε άγνωστη μελλοντική ημερομηνία, τουλάχιστον τρεις μήνες αργότερα, αφού θα πρέπει να αλλάξουν τα τεύχη δημοπράτησης και οι ενδιαφερόμενοι εργολάβοι θα πρέπει να ακυρώσουν τον υπάρχοντα σχεδιασμό και να ξεκινήσουν από την αρχή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν τίθεται κίνδυνος άρσης της χρηματοδότησης, ωστόσο γίνεται αντιληπτό ότι οποιαδήποτε αλλαγή στους όρους ενώ βρισκόμαστε… μισό βήμα από τη δημοπράτηση, θα επιφέρει νέα καθυστέρηση και θα προκαλέσει νέο «κύμα» δυσαρέσκειας και καχυποψία στην Ηλεία, αφού πρόκειται για ένα έργο «γεφύρι της Άρτας», που το επιζητά η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας πλην «Λακεδαιμονίων» (βλ. αιρετούς Δυτικής Αχαΐας).
Από τις τεχνικές υπηρεσίες έχει αποκλειστεί κάθε συζήτηση για αλλαγή χάραξης, κάτι που θα σήμαινε «μπουρλότο» στην κατασκευή του έργου και οριστική ματαίωσή του, ενώ η εισήγηση προς τον υπουργό είναι να μην αναθεωρηθεί τίποτε και να γίνει κανονικά η δημοπράτηση στις 31 Μαρτίου.
Οι δεύτερες σκέψεις του νέου υπουργού εντάσσονται στην ευρύτερη πρόθεση της κυβέρνησης να αναθεωρήσει αρκετούς όρους σε έργα υπό δημοπράτηση, όπως με το εργοστάσιο απορριμμάτων. Ωστόσο, το γεγονός ότι αποφασίστηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη, να μην «πειραχτούν» άμεσα οι συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Ε-65) δείχνει ότι στο τέλος θα πρυτανεύσει η λογική και στο Πάτρα Πύργος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Πάτρα-Πύργος, ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θεωρείται «φιλέτο» από τους αναδόχους και αναμένεται να κατατεθούν αρκετές προσφορές, όπως προκύπτει από τις συνεχείς πληροφορίες που ζητούν οι εταιρείες από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες. Επομένως, το κόστος αναμένεται να έχει σημαντική έκπτωση σε σχέση με τα 475 εκατ. ευρώ που έχουν ανακοινωθεί, αρκεί φυσικά να μην προκύψει αλλαγή που θα αποβεί καταλυτική για την τύχη του έργου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συσκέψεις μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη με τον αρμόδιο προϊστάμενο συγχρηματοδοτούμενων οδικών έργων, Γιάννη Καρνέση και στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών.
Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η πρόθεση του κ.Σπίρτζη να «σπάσει» στα δύο τη δημοπράτηση και κατά πόσον είναι εφικτό και δεν παρακωλύει τη διαδικασία. Όπως πληροφορήθηκε το patrisnews.com, η απάντηση ήταν ότι θεωρητικά ο «τεμαχισμός» είναι εφικτός, ωστόσο θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα τεχνικής (και όχι μόνο) φύσης λόγω της ιδιομορφίας των τμημάτων όπου θα κατασκευαστεί ο δρόμος, ενώ δεδομένη θεωρείται και η αύξηση του κόστους του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020 και το αρχικό κόστος έχει υπολογιστεί στα 443 εκατ. ευρώ συν 32 εκατ. ευρώ περίπου για συμπληρωματικές δαπάνες που αφορούν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.
Εάν τελικά δεν ακολουθηθεί η υπάρχουσα διαδικασία, τότε είναι σχεδόν σίγουρη η αναβολή της δημοπράτησης στις 31 Μαρτίου και η μετάθεσή της σε άγνωστη μελλοντική ημερομηνία, τουλάχιστον τρεις μήνες αργότερα, αφού θα πρέπει να αλλάξουν τα τεύχη δημοπράτησης και οι ενδιαφερόμενοι εργολάβοι θα πρέπει να ακυρώσουν τον υπάρχοντα σχεδιασμό και να ξεκινήσουν από την αρχή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν τίθεται κίνδυνος άρσης της χρηματοδότησης, ωστόσο γίνεται αντιληπτό ότι οποιαδήποτε αλλαγή στους όρους ενώ βρισκόμαστε… μισό βήμα από τη δημοπράτηση, θα επιφέρει νέα καθυστέρηση και θα προκαλέσει νέο «κύμα» δυσαρέσκειας και καχυποψία στην Ηλεία, αφού πρόκειται για ένα έργο «γεφύρι της Άρτας», που το επιζητά η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας πλην «Λακεδαιμονίων» (βλ. αιρετούς Δυτικής Αχαΐας).
Από τις τεχνικές υπηρεσίες έχει αποκλειστεί κάθε συζήτηση για αλλαγή χάραξης, κάτι που θα σήμαινε «μπουρλότο» στην κατασκευή του έργου και οριστική ματαίωσή του, ενώ η εισήγηση προς τον υπουργό είναι να μην αναθεωρηθεί τίποτε και να γίνει κανονικά η δημοπράτηση στις 31 Μαρτίου.
Οι δεύτερες σκέψεις του νέου υπουργού εντάσσονται στην ευρύτερη πρόθεση της κυβέρνησης να αναθεωρήσει αρκετούς όρους σε έργα υπό δημοπράτηση, όπως με το εργοστάσιο απορριμμάτων. Ωστόσο, το γεγονός ότι αποφασίστηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη, να μην «πειραχτούν» άμεσα οι συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Ε-65) δείχνει ότι στο τέλος θα πρυτανεύσει η λογική και στο Πάτρα Πύργος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Πάτρα-Πύργος, ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θεωρείται «φιλέτο» από τους αναδόχους και αναμένεται να κατατεθούν αρκετές προσφορές, όπως προκύπτει από τις συνεχείς πληροφορίες που ζητούν οι εταιρείες από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες. Επομένως, το κόστος αναμένεται να έχει σημαντική έκπτωση σε σχέση με τα 475 εκατ. ευρώ που έχουν ανακοινωθεί, αρκεί φυσικά να μην προκύψει αλλαγή που θα αποβεί καταλυτική για την τύχη του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου