Γράφει η Σούλα Αντουλινάκη δασκάλα Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης.
Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα λόγια που λέμε στα παιδιά μας έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και μπορούν να συνεισφέρουν είτε στη δημιουργία προβληματικών συναισθηματικών καταστάσεων (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση) είτε στην υγιή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.Πολλοί γονείς με ρωτάνε τι κουβέντες πρέπει να λέμε τελικά στα παιδιά μας.
Ας δούμε μια λίστα με παραδείγματα:
Γράφει η εκπαιδευτική συμβουλευτική ψυχολόγος, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου
http://parembaseis1.blogspot.gr/2014/10/blog-post_95.html
Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα λόγια που λέμε στα παιδιά μας έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και μπορούν να συνεισφέρουν είτε στη δημιουργία προβληματικών συναισθηματικών καταστάσεων (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση) είτε στην υγιή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.Πολλοί γονείς με ρωτάνε τι κουβέντες πρέπει να λέμε τελικά στα παιδιά μας.
Ας δούμε μια λίστα με παραδείγματα:
Γράφει η εκπαιδευτική συμβουλευτική ψυχολόγος, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου
- Ευχαριστώ που με βοήθησες
- Το εκτιμώ πολύ αυτό που έκανες
- Είμαι περήφανος-η για σένα!
- Θα πρέπει να είσαι περήφανος για αυτό που έκανες!
- Δες πόσο καλά το έκανες!
- Βελτιώθηκες πάρα πολύ!
- Πρέπει να δούλεψες πολύ για αυτόν τον καλό βαθμό!
- Ευχαριστώ για αυτό που έκανες, έκανε μεγάλη διαφορά
- Χωρίς εσένα δε θα ήταν το ίδιο!
- Τι πιστεύεις εσύ;
- Πρόσεξα ότι έκανες πολλή υπομονή
- Πέρασα πολύ ωραία μαζί σου
- Σου έχω εμπιστοσύνη
- Φαίνεται ότι κόπιασες πολύ
- Πιστεύω ότι θα τα καταφέρεις
- Πολύ σωστή η παρατήρησή σου
- Πού το πρόσεξες, μπράβο!
- Έχεις γίνει πολύ καλός/-ή σε αυτό!
- Φαίνεται ότι το σκέφτηκες καλά αυτό
- Κουράστηκες, αλλά άξιζε το αποτέλεσμα
- Είσαι πολύ καλός σε…
- να είναι συγκεκριμένα και όχι ασαφή ή γενικά
- να συνοδεύονται με την αντίστοιχη γλώσσα του σώματος (π.χ. χαμόγελο)
- να είναι ειλικρινή
- να μη συνοδεύονται με συγκρίσεις ή με κάτι το αρνητικό (π.χ. “το έκανες καλά, όχι όπως την άλλη φορά που είχες όλο λάθη!”)
- να μην εμπεριέχουν υπερβολές, όπως π.χ. “είσαι το πιο ταλαντούχο παιδί του κόσμου!”
- να επιβραβεύουν αξίες που είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και όχι επιφανειακά
- χαρακτηριστικά, όπως π.χ. η ομορφιά ή τα υλικά αγαθά.
http://parembaseis1.blogspot.gr/2014/10/blog-post_95.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου