O Σύλλογος Νεανικής Δημοσιογραφίας «Λευτέρης Δασκαλάκης» με την Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελ/σου – Ηπείρου – Νήσων, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών «Δομίνικος Θεοτοκόπουλος» και την Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου διοργανώνουν τον 3ο Διαγωνισμό Δημοσιογραφικών Δεξιοτήτων (2013-2014) για μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Ηρακλείου. Στο φετινό διαγωνισμό θα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά στα έντυπα των σχολείων και οι τρεις επόμενες, τις εργασίες ενός μαθητή ή μιας μικρής ομάδας.
Α) Η πρώτη κατηγορία, αυτή του σχολικού εντύπου αφορά στις εφημερίδες και τα περιοδικά τάξεων ή σχολείων που έχουν εκδοθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2012- 2013. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά.
Β) Κατηγορία μαθητικού ρεπορτάζ. Η ουσία του ρεπορτάζ είναι η έρευνα και η ανάδειξη ενός γεγονότος, δηλαδή οι απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα του τι συνέβη, με όλα εκείνα τα στοιχεία που το αναδεικνύουν. Θα πρέπει δηλαδή να συμπεριλάβουμε στο ρεπορτάζ τα στοιχεία για το πού έγινε, πότε έγινε, πώς έγινε, γιατί έγινε και ποιος ενδεχομένως ευθύνεται. Την έρευνα διεξάγει ο ρεπόρτερ – δημοσιογράφος, ύστερα από κάποιο συμβάν ή μια πληροφορία που του δίνεται. Στην προσπάθειά του αξιοποιεί πάντα διασταυρωμένες πληροφορίες. Πληροφορίες δηλαδή, απ’ όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στο γεγονός. Όσο πιο πολλές είναι οι διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο πιο πλήρες είναι το ρεπορτάζ. Θέμα του ρεπορτάζ ορίζεται η περιγραφή ενός οποιουδήποτε εντυπωσιακού γεγονότος και η οποιαδήποτε έρευνα γύρω από αυτό χωρίς περιορισμούς.
Γ) Κατηγορία μαθητικής συνέντευξης. Συνέντευξη είναι η συζήτηση που έχει ένας δημοσιογράφος με ένα πρόσωπο ή πρόσωπα που για διάφορους λόγους έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού (πολιτικό, αθλητή, ηθοποιό, συγγραφέα, επιστήμονα κλπ). Στόχος της συνέντευξης, του ρεπορτάζ, αλλά και γενικά της δημοσιογραφίας είναι να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η συνέντευξη μπορεί να είναι πραγματική ή φανταστική, αρκεί να ακολουθούνται οι κανόνες του διαλόγου και η αποτύπωση με τη μορφή ερώτησης-απάντησης.
Η συνέντευξη έχει πολύ προετοιμασία, πριν συναντήσεις τον συνεντευξιαζόμενο. Είναι απαραίτητο να βρεις και να μελετήσεις όσο τον δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον άνθρωπο που θα έχεις απέναντί σου.
Για το ποιος είναι, τι επαγγελματικές δραστηριότητες έχει, τι κάνει αυτή τη στιγμή, ποια είναι η οικογενειακή του κατάσταση, ποια τα ενδιαφέροντά του, ποιες δηλώσεις έχει κάνει στο παρελθόν, και φυσικά να έχεις εντοπίσει για ποιο λόγο την κάνεις την συνέντευξη. Όσο πιο καλά είσαι πληροφορημένος για τον άνθρωπο με τον οποίο κάνεις την συνέντευξη, τόσο περισσότερη εμπιστοσύνη θα σου δείξει και θα καταφέρεις να τον ελευθερώσεις για να σου μιλήσει με άνεση.
Θα συναντήσετε διάφορους ανθρώπους. Άλλοι που έχουν την άνεση να μιλήσουν και να απαντήσουν και άλλοι που με το «τσιγκέλι» θα τους βγάλεις μια λέξη από το στόμα τους. Γι’ αυτό πρέπει να είστε καλά προετοιμασμένοι, έτσι που να τους διευκολύνετε να μιλήσουν.
Η συνέντευξη είναι τέχνη όχι μόνο όταν την κάνει κάποιος, αλλά και όταν την γράφει. Εκεί ο κάθε δημοσιογράφος βάζει την δική του μαεστρία ώστε να κάνει το κείμενο πιο ευχάριστο και ουσιώδες για τον αναγνώστη.
Δ) Κατηγορία Φωτορεπορτάζ: Αφορά σε ένα συγκεκριμένο είδος ρεπορτάζ το οποίο δημιουργείται από εικόνες με σκοπό την εξιστόρηση ενός γεγονότος. Συνήθως αφορά σε φωτογραφικό υλικό και σε μερικές περιπτώσεις σε βίντεο. Το φωτορεπορτάζ διακρίνεται από άλλα είδη φωτογραφίας από τα εξής σημεία:
Αντικειμενικότητα: Το γεγονός – συμβάν, το οποίο καλείται η φωτογραφία, να αναδείξει ότι αντιμετωπίζεται από μία δίκαιη σκοπιά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
Περιγραφικότητα: Οι εικόνες σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία του ρεπορτάζ πρέπει να μπορούν να κάνουν κατανοητά τα γεγονότα στο ευρύ κοινό.
Ο φωτορεπόρτερ πρέπει να πει μία ιστορία μέσα από τις εικόνες του, συνοδεύοντάς τις με τίτλους ή λεζάντες που θα προσδιορίζουν το θέμα με λίγα λόγια. Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος για φωτογράφηση, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει πάντα μαζί του την φωτογραφική μηχανή. Σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν τον κόσμο μπορεί να συμβούν παντού και πάντα.
Εκείνο το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό στοιχείο στο φωτορεπορτάζ είναι οι εκφράσεις στα πρόσωπα όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τα γεγονότα. Αφετηρία του φετινού διαγωνισμού θα είναι η ημερίδα εργασίας που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Ανδρόγεω του Δήμου Ηρακλείου, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου στις 10 π.μ., με θέμα: «Το Σχολικό Έντυπο στον Νομό Ηρακλείου κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013».
Οι εργασίες μπορούν να παραδίδονται ή να αποστέλλονται ταχυδρομικά, ατομικά ή ομαδικά με την υποσημείωση: Για το Διαγωνισμό «Λευτέρης Δασκαλάκης», στις παρακάτω διευθύνσεις, μέχρι την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014:
Α) Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου, Ταξ. Μαρκοπούλου 41 Τ.Κ. 71201, Ηράκλειο.
Β) Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος»
Τ. Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Τ.Κ. 71306, Ηράκλειο. http://www.sylekpe.gr
Γ) 26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου (υπόψη Δασκαλάκη Γιώργου)
Γ. Μαράντη 3 Τ.Κ. 71303, Ηράκλειο.
e-mail: diagonismos@lefterisdaskalakis.gr Δικτυακός Τόπος: www.lefterisdaskalakis.gr
Α) Η πρώτη κατηγορία, αυτή του σχολικού εντύπου αφορά στις εφημερίδες και τα περιοδικά τάξεων ή σχολείων που έχουν εκδοθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2012- 2013. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά.
Β) Κατηγορία μαθητικού ρεπορτάζ. Η ουσία του ρεπορτάζ είναι η έρευνα και η ανάδειξη ενός γεγονότος, δηλαδή οι απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα του τι συνέβη, με όλα εκείνα τα στοιχεία που το αναδεικνύουν. Θα πρέπει δηλαδή να συμπεριλάβουμε στο ρεπορτάζ τα στοιχεία για το πού έγινε, πότε έγινε, πώς έγινε, γιατί έγινε και ποιος ενδεχομένως ευθύνεται. Την έρευνα διεξάγει ο ρεπόρτερ – δημοσιογράφος, ύστερα από κάποιο συμβάν ή μια πληροφορία που του δίνεται. Στην προσπάθειά του αξιοποιεί πάντα διασταυρωμένες πληροφορίες. Πληροφορίες δηλαδή, απ’ όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στο γεγονός. Όσο πιο πολλές είναι οι διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο πιο πλήρες είναι το ρεπορτάζ. Θέμα του ρεπορτάζ ορίζεται η περιγραφή ενός οποιουδήποτε εντυπωσιακού γεγονότος και η οποιαδήποτε έρευνα γύρω από αυτό χωρίς περιορισμούς.
Γ) Κατηγορία μαθητικής συνέντευξης. Συνέντευξη είναι η συζήτηση που έχει ένας δημοσιογράφος με ένα πρόσωπο ή πρόσωπα που για διάφορους λόγους έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού (πολιτικό, αθλητή, ηθοποιό, συγγραφέα, επιστήμονα κλπ). Στόχος της συνέντευξης, του ρεπορτάζ, αλλά και γενικά της δημοσιογραφίας είναι να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η συνέντευξη μπορεί να είναι πραγματική ή φανταστική, αρκεί να ακολουθούνται οι κανόνες του διαλόγου και η αποτύπωση με τη μορφή ερώτησης-απάντησης.
Η συνέντευξη έχει πολύ προετοιμασία, πριν συναντήσεις τον συνεντευξιαζόμενο. Είναι απαραίτητο να βρεις και να μελετήσεις όσο τον δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον άνθρωπο που θα έχεις απέναντί σου.
Για το ποιος είναι, τι επαγγελματικές δραστηριότητες έχει, τι κάνει αυτή τη στιγμή, ποια είναι η οικογενειακή του κατάσταση, ποια τα ενδιαφέροντά του, ποιες δηλώσεις έχει κάνει στο παρελθόν, και φυσικά να έχεις εντοπίσει για ποιο λόγο την κάνεις την συνέντευξη. Όσο πιο καλά είσαι πληροφορημένος για τον άνθρωπο με τον οποίο κάνεις την συνέντευξη, τόσο περισσότερη εμπιστοσύνη θα σου δείξει και θα καταφέρεις να τον ελευθερώσεις για να σου μιλήσει με άνεση.
Θα συναντήσετε διάφορους ανθρώπους. Άλλοι που έχουν την άνεση να μιλήσουν και να απαντήσουν και άλλοι που με το «τσιγκέλι» θα τους βγάλεις μια λέξη από το στόμα τους. Γι’ αυτό πρέπει να είστε καλά προετοιμασμένοι, έτσι που να τους διευκολύνετε να μιλήσουν.
Η συνέντευξη είναι τέχνη όχι μόνο όταν την κάνει κάποιος, αλλά και όταν την γράφει. Εκεί ο κάθε δημοσιογράφος βάζει την δική του μαεστρία ώστε να κάνει το κείμενο πιο ευχάριστο και ουσιώδες για τον αναγνώστη.
Δ) Κατηγορία Φωτορεπορτάζ: Αφορά σε ένα συγκεκριμένο είδος ρεπορτάζ το οποίο δημιουργείται από εικόνες με σκοπό την εξιστόρηση ενός γεγονότος. Συνήθως αφορά σε φωτογραφικό υλικό και σε μερικές περιπτώσεις σε βίντεο. Το φωτορεπορτάζ διακρίνεται από άλλα είδη φωτογραφίας από τα εξής σημεία:
Αντικειμενικότητα: Το γεγονός – συμβάν, το οποίο καλείται η φωτογραφία, να αναδείξει ότι αντιμετωπίζεται από μία δίκαιη σκοπιά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
Περιγραφικότητα: Οι εικόνες σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία του ρεπορτάζ πρέπει να μπορούν να κάνουν κατανοητά τα γεγονότα στο ευρύ κοινό.
Ο φωτορεπόρτερ πρέπει να πει μία ιστορία μέσα από τις εικόνες του, συνοδεύοντάς τις με τίτλους ή λεζάντες που θα προσδιορίζουν το θέμα με λίγα λόγια. Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος για φωτογράφηση, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει πάντα μαζί του την φωτογραφική μηχανή. Σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν τον κόσμο μπορεί να συμβούν παντού και πάντα.
Εκείνο το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό στοιχείο στο φωτορεπορτάζ είναι οι εκφράσεις στα πρόσωπα όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τα γεγονότα. Αφετηρία του φετινού διαγωνισμού θα είναι η ημερίδα εργασίας που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Ανδρόγεω του Δήμου Ηρακλείου, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου στις 10 π.μ., με θέμα: «Το Σχολικό Έντυπο στον Νομό Ηρακλείου κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013».
Οι εργασίες μπορούν να παραδίδονται ή να αποστέλλονται ταχυδρομικά, ατομικά ή ομαδικά με την υποσημείωση: Για το Διαγωνισμό «Λευτέρης Δασκαλάκης», στις παρακάτω διευθύνσεις, μέχρι την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014:
Α) Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου, Ταξ. Μαρκοπούλου 41 Τ.Κ. 71201, Ηράκλειο.
Β) Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος»
Τ. Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Τ.Κ. 71306, Ηράκλειο. http://www.sylekpe.gr
Γ) 26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου (υπόψη Δασκαλάκη Γιώργου)
Γ. Μαράντη 3 Τ.Κ. 71303, Ηράκλειο.
e-mail: diagonismos@lefterisdaskalakis.gr Δικτυακός Τόπος: www.lefterisdaskalakis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου