Μια ιδέα που μπορεί να απογειώσει την αποδοτικότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς και να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα των πόλεων.
Μοιάζει επιστημονική φαντασία, αλλά (δείτε το βίντεο) το σχέδιο υπάρχει και εξετάζεται σοβαρά για να διαπιστωθεί αν είναι εφαρμόσιμη στην πράξη αυτή η επαναστατική πρόταση μετακίνησης.
Το 2010 ο Κινέζος μηχανολόγος Song Youzhou παρουσίασε την ιδέα ενός λεωφορείου που κινείται υπερυψωμένο, πάνω σε ξυλοπόδαρα ώστε να επιτρέπει στα μικρότερα οχήματα να περνούν από κάτω του. Η πρόταση του Κινέζου μηχανολόγου αφορά την αστική μετακίνηση και θα μπορούσε να υποκαταστήσει τόσο τα συμβατικά λεωφορεία όσο και τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή ηλεκτρικό, τραμ, μετρό κ.λπ.
Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή. Το «λεωφορείο πάνω σε ξυλοπόδαρα» όσο μεγάλο κι αν είναι, έχει σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα στο δρόμο. Καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο και δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία ακόμη και όταν είναι σταματημένο.
Επιπλέον, με χωρητικότητα 1.400 ατόμων, το ισοδύναμο δηλαδή περίπου 40 συμβατικών λεωφορείων τα οποία θα αποσύρονταν από την κυκλοφορία, ο φόρτος του οδικού δικτύου θα μειωνόταν απίστευτα. Και μαζί και οι εκπομπές ρύπων. Η εξοικονόμηση σε καύσιμα, κατά τον Song Youzhou, θα ήταν 800 τόνοι το χρόνο, και το όφελος στις εκπομπές CO2 θα έφτανε τους 2.500 τόνους.
Αν και αναφέρεται ως λεωφορείο, στην πραγματικότητα είναι ένα τρένο ή μια… κινούμενη γέφυρα. Που προχωρά πάνω σε δύο πολύ στενές ράγες στις άκρες του δρόμου. Προφανώς απαιτούνται κάποια έργα υποδομής, για την δημιουργία αυτών των γραμμών και την τροποποίηση του ασφαλτοτάπητα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, ακόμη κι έτσι όμως τα έργα κοστίζουν πολύ λιγότερο, είναι μικρότερος μπελάς, απαιτούν λιγότερο χρόνο και δημιουργούν μικρότερες κυκλοφοριακές επιπλοκές από την εκσκαφή που θα χρειάζονταν για ένα δίκτυο υπόγειου σιδηρόδρομου.
Έχει μήκος 60 μέτρα και είναι ενσωματώνει πολλά μικρότερα τμήματα, σαν βαγόνια, ώστε να μπορεί να ελίσσεται. Έχει απόσταση από το έδαφος 2,1 μέτρα και συνολικό ύψος 4,5 μέτρα. Μια μακέτα του project παρουσιάστηκε σε έκθεση υψηλής τεχνολογίας στο Πεκίνο. Σε αυτήν το «λεωφορείο σε ξυλοπόδαρα» εμφανίζεται να κινείται και να… καταπίνει αυτοκίνητα, καθώς αυτά κυκλοφορούν ανενόχλητα από κάτω του.
Το 2010, όταν είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά, το project δεν είχε καλή τύχη. Όμως η εταιρεία κατασκευής, η Transit Explore Bus φτιάχνει τώρα ένα μοντέλο σε πραγματικό μέγεθος το οποίο θα δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες στην πόλη Changzhou τον Αύγουστο. (drive.gr)
http://karfotiko.blogspot.gr/2016/05/1400.html
Μοιάζει επιστημονική φαντασία, αλλά (δείτε το βίντεο) το σχέδιο υπάρχει και εξετάζεται σοβαρά για να διαπιστωθεί αν είναι εφαρμόσιμη στην πράξη αυτή η επαναστατική πρόταση μετακίνησης.
Το 2010 ο Κινέζος μηχανολόγος Song Youzhou παρουσίασε την ιδέα ενός λεωφορείου που κινείται υπερυψωμένο, πάνω σε ξυλοπόδαρα ώστε να επιτρέπει στα μικρότερα οχήματα να περνούν από κάτω του. Η πρόταση του Κινέζου μηχανολόγου αφορά την αστική μετακίνηση και θα μπορούσε να υποκαταστήσει τόσο τα συμβατικά λεωφορεία όσο και τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή ηλεκτρικό, τραμ, μετρό κ.λπ.
Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή. Το «λεωφορείο πάνω σε ξυλοπόδαρα» όσο μεγάλο κι αν είναι, έχει σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα στο δρόμο. Καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο και δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία ακόμη και όταν είναι σταματημένο.
Επιπλέον, με χωρητικότητα 1.400 ατόμων, το ισοδύναμο δηλαδή περίπου 40 συμβατικών λεωφορείων τα οποία θα αποσύρονταν από την κυκλοφορία, ο φόρτος του οδικού δικτύου θα μειωνόταν απίστευτα. Και μαζί και οι εκπομπές ρύπων. Η εξοικονόμηση σε καύσιμα, κατά τον Song Youzhou, θα ήταν 800 τόνοι το χρόνο, και το όφελος στις εκπομπές CO2 θα έφτανε τους 2.500 τόνους.
Αν και αναφέρεται ως λεωφορείο, στην πραγματικότητα είναι ένα τρένο ή μια… κινούμενη γέφυρα. Που προχωρά πάνω σε δύο πολύ στενές ράγες στις άκρες του δρόμου. Προφανώς απαιτούνται κάποια έργα υποδομής, για την δημιουργία αυτών των γραμμών και την τροποποίηση του ασφαλτοτάπητα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, ακόμη κι έτσι όμως τα έργα κοστίζουν πολύ λιγότερο, είναι μικρότερος μπελάς, απαιτούν λιγότερο χρόνο και δημιουργούν μικρότερες κυκλοφοριακές επιπλοκές από την εκσκαφή που θα χρειάζονταν για ένα δίκτυο υπόγειου σιδηρόδρομου.
Έχει μήκος 60 μέτρα και είναι ενσωματώνει πολλά μικρότερα τμήματα, σαν βαγόνια, ώστε να μπορεί να ελίσσεται. Έχει απόσταση από το έδαφος 2,1 μέτρα και συνολικό ύψος 4,5 μέτρα. Μια μακέτα του project παρουσιάστηκε σε έκθεση υψηλής τεχνολογίας στο Πεκίνο. Σε αυτήν το «λεωφορείο σε ξυλοπόδαρα» εμφανίζεται να κινείται και να… καταπίνει αυτοκίνητα, καθώς αυτά κυκλοφορούν ανενόχλητα από κάτω του.
Το 2010, όταν είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά, το project δεν είχε καλή τύχη. Όμως η εταιρεία κατασκευής, η Transit Explore Bus φτιάχνει τώρα ένα μοντέλο σε πραγματικό μέγεθος το οποίο θα δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες στην πόλη Changzhou τον Αύγουστο. (drive.gr)
http://karfotiko.blogspot.gr/2016/05/1400.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου