Στις στρεβλώσεις της αγοράς και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνήγορου του Καταναλωτή, Ευάγγελος Ζερβέας, παρουσιάζοντας, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων 2012.
Ο κ. Ζερβέας έδωσε έμφαση στη... μεγάλη συμβολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε υποθέσεις φιλικού εξωδικαστικού διακανονισμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και παρόχους, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στην συναινετική λύση.Ανέφερε δε ότι με δεδομένο το κενό που υπάρχει, καθώς δεν έχουν ακόμα συσταθεί οι αρμόδιες επιτροπές, ο συνήγορος του Πολίτη έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μέσω skype, όπου επιλύονται οι εξωδικαστικές διαφορές ενώ παράλληλα οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται και ηλεκτρονικά με email.
Σύμφωνα με τον κ. Ζερβέα, πρώτος στις καταγγελίες έρχεται ο τομέας των τηλεπικοινωνιών, ακολουθούν οι τράπεζες, οι εταιρίες ασφάλειας υγείας και τέλος οι μεταφορές.
Όπως είπε ο κ. Ζερβέας, οι εταιρίες τηλεπικοινωνίας είναι πρώτες και στην συμβιβαστική λύση, καθώς ξέρουν ότι έχουν άδικο, ενώ ο τομέας υγείας είναι ο τελευταίος που συμβιβάζεται. Επίσης και οι τράπεζες δείχνουν απρόθυμες στο πρώτο εξωδικαστικό στάδιο να ανταποκριθούν.
Ακόμα, ο κ. Ζερβέας σημείωσε ότι ψηλά στον κατάλογο, σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των καταναλωτών, βρίσκονται τα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων.
"Η εικόνα που παρουσιάζουν είναι εικόνα σύγχρονου τοκογλυφισμού, αφού σε πολλές περιπτώσεις όταν ζητείται επιμήκυνση της διευκόλυνσης, ο δανειολήπτης φθάνει να πληρώνει τόκο 140% ενώ χάνει και το αυτοκίνητο του, το οποίο είχε υποεκτιμηθεί από τον ενεχυροδανειστή", σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μεγάλη εκμετάλλευση εντοπίζεται και στον τομέα των ασφαλιστικών εταιριών, όπου ο ασφαλισμένος φθάνει να πληρώνει από την τσέπη του τις χημειοθεραπείες αφού, όπως είπε, υπάρχει όρος για άπαξ καταβολή ποσού, αγνοώντας ότι οι χημειοθεραπείες δεν γίνονται ποτέ άπαξ.
Επίσης ένας άλλος τομέας που ελέγχεται είναι τα «ηλεκτρονικά φροντιστήρια», που, όπως τόνισε, μπορεί μεν να λειτουργούν με μικρότερο κόστος, αλλά πολλά από αυτά δεν έχουν άδειες και για αυτό το θέμα έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Ζερβέας έκανε λόγο και για μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τις πωλήσεις τηλεμάρκετινγκ.
Όπως διαπιστώθηκε, σε κάποιες περιπτώσεις, πουλούσαν προϊόντα με τοκογλυφία, οι καταναλωτές πλήρωναν σε βάθος χρόνου με την ηλεκτρονική τους κάρτα για προϊόντα που δεν έπαιρναν ποτέ. Ζητήσαμε, είπε, την παρέμβαση του εισαγγελέα, καθώς η ταυτοποίηση του τηλεφώνου, καθώς δεν υπήρχαν άλλα στοιχεία, όπως η διεύθυνση της έδρας της εταιρίας και ήταν δύσκολος να τους εντοπίσουμε.
Ο κ. Ζερβέας έδωσε έμφαση στη... μεγάλη συμβολή του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε υποθέσεις φιλικού εξωδικαστικού διακανονισμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και παρόχους, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στην συναινετική λύση.Ανέφερε δε ότι με δεδομένο το κενό που υπάρχει, καθώς δεν έχουν ακόμα συσταθεί οι αρμόδιες επιτροπές, ο συνήγορος του Πολίτη έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο μέσω skype, όπου επιλύονται οι εξωδικαστικές διαφορές ενώ παράλληλα οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται και ηλεκτρονικά με email.
Σύμφωνα με τον κ. Ζερβέα, πρώτος στις καταγγελίες έρχεται ο τομέας των τηλεπικοινωνιών, ακολουθούν οι τράπεζες, οι εταιρίες ασφάλειας υγείας και τέλος οι μεταφορές.
Όπως είπε ο κ. Ζερβέας, οι εταιρίες τηλεπικοινωνίας είναι πρώτες και στην συμβιβαστική λύση, καθώς ξέρουν ότι έχουν άδικο, ενώ ο τομέας υγείας είναι ο τελευταίος που συμβιβάζεται. Επίσης και οι τράπεζες δείχνουν απρόθυμες στο πρώτο εξωδικαστικό στάδιο να ανταποκριθούν.
Έρχεται τροπολογία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανέφερε ότι μετά από διαβουλεύσεις που είχε η ανεξάρτητη αρχή, με τους αρμόδιους υπουργούς, ετοιμάζεται τροπολογία για την διευκόλυνση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των μακροχρόνια άνεργων. Η ρύθμιση θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα που παρουσιάζεται, καθώς ενώ προσφεύγουν στην δικαιοσύνη, οι υποθέσεις τους εκδικάζονται μετά από πολλά χρόνια.
Ακόμα, ο κ. Ζερβέας σημείωσε ότι ψηλά στον κατάλογο, σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των καταναλωτών, βρίσκονται τα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων.
"Η εικόνα που παρουσιάζουν είναι εικόνα σύγχρονου τοκογλυφισμού, αφού σε πολλές περιπτώσεις όταν ζητείται επιμήκυνση της διευκόλυνσης, ο δανειολήπτης φθάνει να πληρώνει τόκο 140% ενώ χάνει και το αυτοκίνητο του, το οποίο είχε υποεκτιμηθεί από τον ενεχυροδανειστή", σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μεγάλη εκμετάλλευση εντοπίζεται και στον τομέα των ασφαλιστικών εταιριών, όπου ο ασφαλισμένος φθάνει να πληρώνει από την τσέπη του τις χημειοθεραπείες αφού, όπως είπε, υπάρχει όρος για άπαξ καταβολή ποσού, αγνοώντας ότι οι χημειοθεραπείες δεν γίνονται ποτέ άπαξ.
Επίσης ένας άλλος τομέας που ελέγχεται είναι τα «ηλεκτρονικά φροντιστήρια», που, όπως τόνισε, μπορεί μεν να λειτουργούν με μικρότερο κόστος, αλλά πολλά από αυτά δεν έχουν άδειες και για αυτό το θέμα έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Ζερβέας έκανε λόγο και για μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τις πωλήσεις τηλεμάρκετινγκ.
Όπως διαπιστώθηκε, σε κάποιες περιπτώσεις, πουλούσαν προϊόντα με τοκογλυφία, οι καταναλωτές πλήρωναν σε βάθος χρόνου με την ηλεκτρονική τους κάρτα για προϊόντα που δεν έπαιρναν ποτέ. Ζητήσαμε, είπε, την παρέμβαση του εισαγγελέα, καθώς η ταυτοποίηση του τηλεφώνου, καθώς δεν υπήρχαν άλλα στοιχεία, όπως η διεύθυνση της έδρας της εταιρίας και ήταν δύσκολος να τους εντοπίσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου