Η Τσακώνα μπαίνει πλέον μέσα στη χρηματοδότηση για να κατασκευασθεί, αλλά όχι στον δρόμο Πύργου - Τσακώνας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα επένδυση ύψους 39,8 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την ανακατασκευή τμημάτων της εθνικής οδού Τριπόλεως – Καλαμάτας, ειδικότερα δε του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα.
Το έργο αφορά την ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα (10,2 χλμ.) της εθνικής οδού Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας.
Το τμήμα αυτό είχε κατασκευαστεί στο διάστημα 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήταν όμως εκτός λειτουργίας από το 2003 λόγω εκτεταμένης κατολίσθησης. Η ανακατασκευή στοχεύει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας στην πελοποννησιακή ύπαιθρο, στη μείωση του χρόνου διαδρομής και στη βελτίωση της ασφάλειας.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Johannes Hahn, δήλωσε: “Η ανακατασκευή ήταν απαραίτητη. Χαίρομαι που η επένδυση πήρε το πράσινο φως. Με την ανακατασκευή του τμήματος αυτού θα βελτιωθεί περαιτέρω η προσπελασιμότητα στην Πελοπόννησο, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα όλους τους οδηγούς. Το έργο αυτό συμπληρώνει το προηγούμενο επιτυχημένο μας έργο, εκείνο της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τριπόλεως – Καλαμάτας”
Πηγή της επένδυσης είναι το συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα "Ενίσχυση της προσπελασιμότητας". Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα χορηγήσει 39,8 εκατ. Ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση θα είναι 137,4 εκατ. ευρώ. Έχουν δημιουργηθεί άμεσα 1519 θέσεις εργασίας κατά το διάστημα κατασκευής του τμήματος, ενώ 165 θέσεις θα διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Ο αυτοκινητόδρομος έμεινε ανοικτός στην κυκλοφορία σχεδόν στο σύνολό του με εξαίρεση μία μεταλλική γέφυρα μήκους 390 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί το 2013.
Τον Νοέμβριο του 2011, σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, καταρτίστηκε κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας υψηλής επενδυτικής αξίας. Ο κατάλογος αυτός αντιπροσωπεύει το 56% των 20,4 δις ευρώ που είναι διαθέσιμα για επενδύσεις στην Ελλάδα στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2007-2013. Από αυτά η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει 17 μεγάλα έργα. Το πλέον πρόσφατο αφορούσε την ολοκλήρωση του τμήματος Πατρίδα-Νάουσα του οδικού άξονα Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα με χρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους περίπου 16,4 εκατ. ευρώ.
Η Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την υλοποίηση των έργων προτεραιότητας βοηθώντας τις ελληνικές αρχές να βελτιώσουν την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων.
Το ποσό που έχει διατεθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2007-2013 ανέρχεται σε περίπου 20,2 δισ. ευρώ.
Το έργο αφορά την ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα (10,2 χλμ.) της εθνικής οδού Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας.
Το τμήμα αυτό είχε κατασκευαστεί στο διάστημα 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήταν όμως εκτός λειτουργίας από το 2003 λόγω εκτεταμένης κατολίσθησης. Η ανακατασκευή στοχεύει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας στην πελοποννησιακή ύπαιθρο, στη μείωση του χρόνου διαδρομής και στη βελτίωση της ασφάλειας.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Johannes Hahn, δήλωσε: “Η ανακατασκευή ήταν απαραίτητη. Χαίρομαι που η επένδυση πήρε το πράσινο φως. Με την ανακατασκευή του τμήματος αυτού θα βελτιωθεί περαιτέρω η προσπελασιμότητα στην Πελοπόννησο, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα όλους τους οδηγούς. Το έργο αυτό συμπληρώνει το προηγούμενο επιτυχημένο μας έργο, εκείνο της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τριπόλεως – Καλαμάτας”
Πηγή της επένδυσης είναι το συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα "Ενίσχυση της προσπελασιμότητας". Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα χορηγήσει 39,8 εκατ. Ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση θα είναι 137,4 εκατ. ευρώ. Έχουν δημιουργηθεί άμεσα 1519 θέσεις εργασίας κατά το διάστημα κατασκευής του τμήματος, ενώ 165 θέσεις θα διατηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Ο αυτοκινητόδρομος έμεινε ανοικτός στην κυκλοφορία σχεδόν στο σύνολό του με εξαίρεση μία μεταλλική γέφυρα μήκους 390 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί το 2013.
Ιστορικό
Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική χρηματοδότηση του οποίου (περιλαμβανομένου του ΦΠΑ) υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου υπόκειται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλες κατηγορίες έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.Τον Νοέμβριο του 2011, σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, καταρτίστηκε κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας υψηλής επενδυτικής αξίας. Ο κατάλογος αυτός αντιπροσωπεύει το 56% των 20,4 δις ευρώ που είναι διαθέσιμα για επενδύσεις στην Ελλάδα στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2007-2013. Από αυτά η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει 17 μεγάλα έργα. Το πλέον πρόσφατο αφορούσε την ολοκλήρωση του τμήματος Πατρίδα-Νάουσα του οδικού άξονα Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα με χρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους περίπου 16,4 εκατ. ευρώ.
Η Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την υλοποίηση των έργων προτεραιότητας βοηθώντας τις ελληνικές αρχές να βελτιώσουν την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων.
Το ποσό που έχει διατεθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2007-2013 ανέρχεται σε περίπου 20,2 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου